• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kör vidare med Wolfie.

IMG_1803.jpeg

Revue Thommen Cricket. Gjord för att fira Cricket-modellens femtioårsjubileum.

Cricketen lanserades av Vulcain 1947, men producerades av Revue Thommen en period efter Quartzkrisen, efter att Revue Thommen och Vulcain, bland andra, slogs ihop för att bilda Manufactures d'Horlogerie Suisse Réunis SA.

Den här versionen är individuellt numrerad och gjord i en limiterad serie om 1997 exemplar fördelat på två storlekar, detta är den mindre på 34 millimeter. Tavla med blå flinqué-emalj, tillverkad av Donzé Cadrans SA.

Fullset. Köpt ny av säljaren 1997. En födelseårsklocka för mig. :)

IMG_3976.jpeg

Senast ändrad:
Revue Thommen Cricket. Gjord för att fira Cricket-modellens femtioårsjubileum.

Cricketen lanserades av Vulcain 1947, men producerades av Revue Thommen en period efter Quartzkrisen, efter att Revue Thommen och Vulcain, bland andra, slogs ihop för att bilda Manufactures d'Horlogerie Suisse Réunis SA.

Den här versionen är individuellt numrerad och gjord i en limiterad serie om 1997 exemplar fördelat på två storlekar, detta är den mindre på 34 millimeter. Tavla med blå flinqué-emalj, tillverkad av Donzé Cadrans SA.

Fullset. Köpt ny av säljaren 1997. En födelseårsklocka för mig. :)

IMG_3976.jpeg
Den vill jag se mer av! Skulle kunna vara intresserad av en faktiskt. Tror tavlan sitter lite djupt i boetten med höga boettsidor, annars är det inte mycket att klaga på.

Tillbaka
Topp