David Fellini
Silver
Fin långfredag på er
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ping @Ola G - denna vi talade om på GTG.
Lagom tropical Lemania Det börjar nog bli dags att lumematcha visarna..
Hallå alla ! Jag har en Certina från ca 50-tal som är guldpläterad i roséguld . Pläteringen är jättefin ni skicket men har börjat oxidera och mörkna . Hur putsa denna utan att pläteringen går bort ? Tacksam för tips / David
Tack Ska kika över tipset med Connoisseurs putsduk . Vågar mig inte på tandkräm med rädsla för att ta bort för mycket . Men putsduk från juvelerare är nog perfekt för ändamåletSe: https://klocksnack.se/threads/missfärgat-oxiderat-guld.103210/
Jag använder själv putsduk från juvelerare (Connoisseurs), aldrig testat tandkrämstipset själv men det verkar bra. Lite gods försvinner alltid när du putsar, men det är försumbart om du är försiktig.
S*tan den var BALL!This Saturnday is frikkin Electric! ️
Ja, den var nog extremt cool 1961 då den kom!S*tan den var BALL!