• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

70-tals Zenith idag.
20241024_102838.jpg
 
Fler bilder på den gärna.
Har den inte här just nu, men startade en tråd om den då. Oklart var den kommer ifrån. Finns ju fler från andra tillverkare, Ebel och Movado.
 
Farfars Tissot passar bäst på fest! Antimagnetique från mitten 60-tal
IMG_2832.jpeg
Trevlig! Kul med centrumsekund på en Antimagnetique också. Har inte samlat in någon statistik men ska jag dra till med en vild gissning så säger jag att det går 20 st med subsekund på varje med centrumsekund. Tror den är betydligt äldre dock. Snarare 40-tal än 60-tal. Vill du veta exakt går det att ta reda på med hjälp av serienumret.
 
Trevlig! Kul med centrumsekund på en Antimagnetique också. Har inte samlat in någon statistik men ska jag dra till med en vild gissning så säger jag att det går 20 st med subsekund på varje med centrumsekund. Tror den är betydligt äldre dock. Snarare 40-tal än 60-tal. Vill du veta exakt går det att ta reda på med hjälp av serienumret.
Tack!
Jag när jag googlat så är det nästan uteslutande med sub-sekund.

Jag misstänkte nästan att den var äldre. Mel ficl gå på vad familjen sa. Han kan ju köpt/fått den begagnad.

jag har serienummret och lite googlande så hittade jag en serial number check - 1951 verkar vara året👍 😊
 
Tillbaka
Topp