• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Rotat fram denna. Seamaster 200m
IMG_5065.jpeg

Så idag hämtades min absolut första (och troligen enda?) kronografklocka någonsin på Konsum...
kr4.jpg
Japp min första någonsin för gillar i normala fall inte Kronografer. Men Denna Zentena vart ett undantag.
Sjukt snyggt retro och detaljer välformat boett och trots att jag inte gillar "röriga" klockor med för många tavlor
som visare så faller denna mig verkligen i smaken...
kr5.jpg

I alla fall en klocka med Valjoux 7733 verk. Som vanligt har jag ingen aning om märket utan fick rådfrågat ChatGPT..
Som säger.. Att Zentena är ett märke skapad av Fleurier Watch Company 1950. Vilket å andra sidan inte säger mig mycket det heller haha..

Jaja nöjd över köpet och en fin klocka som kommer göra sig i samlingen och säkert där för stanna, även om det är en kronograf...
Möjligen lite i största laget med 44mm men gissar man vänjer sig vid så stora klockor.
kr3.jpg

Däremot är jag inte fullt övertygad om bandet ett 22mm sådant kommer nog testa lite olika innan
jag blir nöjd där... Funderar lite på någon retro gummilänk kanske. Ja vad de än blir så denna lite för stel i nuläget...
Tips eller bilder på snarlika klockor med andra band tas gärna som inspiration. Men ligger inte sömnlös så länge
får detta band fungera fint...

Tillbaka
Topp