• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

6105
IMG_1527.jpeg

Certina Waterking 215, loppisfyndet som nu är helservat och med nytt välvt glas, servat urverk, ny originalkrona och med nytt certina spänne. Tänk att man kan få en sån fin 1960-talare så fin för 4400 kr. Nu går den perfekt och den är så älskad och uppskattad av både urmakare och användare. Jag gillar speciellt den välvda tavlan och de svagt nerböjda visarna som ger sånt djup i tavlan.
IMG_6154.jpeg
IMG_6149.jpeg
IMG_6145.jpeg

Certina Waterking 215, loppisfyndet som nu är helservat och med nytt välvt glas, servat urverk, ny originalkrona och med nytt certina spänne. Tänk att man kan få en sån fin 1960-talare så fin för 4400 kr. Nu går den perfekt och den är så älskad och uppskattad av både urmakare och användare. Jag gillar speciellt den välvda tavlan och de svagt nerböjda visarna som ger sånt djup i tavlan.
IMG_6154.jpeg
IMG_6149.jpeg
IMG_6145.jpeg
Fin men kanske mer 70-tal med tanke på boetten? 🫣
Cusion case började komma i slutet av 60-talet så det möjligt ändå..

Fin men kanske mer 70-tal med tanke på boetten? 🫣
Cusion case började komma i slutet av 60-talet så det möjligt ändå..
Där ser man. Jag trodde från början att det var 70-tal men urmakaren sa att det nog var 60-tal t.o.m. Spela iofs ingen roll för min del men man vill ju veta. Intressant med fusion case. Det visste jag inte. Trodde det var långt tidigare som Panerai Radiomir kampfschwimmer från 1930-talet.

Senast ändrad:
Där ser man. Jag trodde från början att det var 70-tal men urmakaren sa att det nog var 60-tal t.o.m. Spela iofs ingen roll för min del men man vill ju veta. Intressant med fusion case. Det visste jag inte. Trodde det var långt tidigare som Panerai Radiomir kampfschwimmer från 1930-talet.
Cushion case, inte fusion!😆
Jag har inte doktorerat i ämnet men case med inbyggda bandhorn börjar dyka upp sent på 60-talet för att sedan vara väldigt vanliga från 70-talet och framåt men det finns säkert undantag som vanligt…jag pratar mer generellt! 👍🏻

Cushion case, inte fusion!😆
Jag har inte doktorerat i ämnet men case med inbyggda bandhorn börjar dyka upp sent på 60-talet för att sedan vara väldigt vanliga från 70-talet och framåt men det finns säkert undantag som vanligt…jag pratar mer generellt! 👍🏻
Du är en autodidakt professor som jag har hög tillit till så jag litar blint på dig. Jag visste inta att cusion stod för inbyggda bandhorn. Jag trodde cusoin stod för kuddformad boett.

Du är en autodidakt professor som jag har hög tillit till så jag litar blint på dig. Jag visste inta att cusion stod för inbyggda bandhorn. Jag trodde cusoin stod för kuddformad boett.
Haha, gör inte det…lita på mig alltså!
Cushion case är nog ett ganska vitt begrepp men jag skulle nog kalla din klocka för det…men även mina Heuer Camaros har samma benämning och de har trots allt friliggande bandhorn…🤷‍♂️

Tillbaka
Topp