Älskar de vintage jul-reklamerna som Rolex körde. Här 1943. Tungt år, med önskan om en framtid fri från tyranni och krig.
Ska ramas in till man-caven...
Ska ramas in till man-caven...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag, som i ett tidigare liv, läst grafisk form hade aldrig kunnat ha den här klockan...
...varför i h-e har man tryckt Omega-logotypen utan att först skippa bakomvarande minutmarkeringar??
Dock. Riktigt snygg klocka i övrigt, men min OCD kickar in!![]()
Är det de röda du syftar på runt loggan?Tavlans tryck vid klockan 12 (vid loggan) är väldigt taffligt gjort! Kanske det är ett måndags ex eller något lurigt!
Är det de röda du syftar på runt loggan?
Någon som vet vad ett vettigt pris är på en sådan?
Är det de röda du syftar på runt loggan?
Någon som vet vad ett vettigt pris är på en sådan?
Finfin, Longines var roligare förr.Tillbaka i bilen med silverpilen.
![]()
Finfin, Longines var roligare förr.
Ot: Vad sitter du i för bil?
Fiat 500.
..."tror jag" - får jag väl tillägga i all min osäkerhet!![]()
Finfin, Longines var roligare förr.
Ot: Vad sitter du i för bil?
Fin klocka och grym bild.Ny dag, nya tag.
![]()
Skitsnygg! Jag får snart hem min MK2, men den har racing dial![]()
Bra med en mk2 en tisdag som denna. Racingband från cheepo som håller fin ton med den bruna tavlan.
Du har ju redan varit med på sidan! Nu får du lugna ner dig.Vill åxå va med på denna sida![]()
![]()
Ett år och fyra månader i min ägo.
Det är äganderekord för mig.
![]()
Puh! Vilken jävla tur. Trodde jag skulle missa 666. Nu fick jag in två, nej tre! inlägg. Måste betyda stor tur, lycka och välgång i resten av mitt liv.Du har ju redan varit med på sidan! Nu får du lugna ner dig.