• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Heuer Valjoux 23 från sent 40.

image.jpg
 
Finns minst två. Denna är fulpolerad av mig.
Rätt fint för att vara fult, av bilden att döma! Har spanat på modellen som billigare (och kanske mer lättburet, och framförallt mer lättunderhållet) alternativ till marinchronometern jag aldrig vågar slå till på, tycker den är precis så skönt fulsnygg som en 70-talsomega ska vara.
 
Rätt fint för att vara fult, av bilden att döma! Har spanat på modellen som billigare (och kanske mer lättburet, och framförallt mer lättunderhållet) alternativ till marinchronometern jag aldrig vågar slå till på, tycker den är precis så skönt fulsnygg som en 70-talsomega ska vara.
Ja, den är skönt toolig. Rätt tjock men på länken tycker jag sen sitter rätt bra. Är väl dock vad man idag skulle kalla midsize. Jag är nöjd med min och skulle egentligen inte vilja byta ut den till storebror.
 
Tillbaka
Topp