• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Underbar kväll! :)

image.jpeg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Haha hittade den här gamla rackaren när jag skulle se om jag hade något verk till @Danielle s ds-dykare. Tyvärr var det inte rätt verk.
Tycker den här är lite ful-tuff om än väldigt sliten. Vad tycker ni, värd att lägga pengar och tid att fixa till? :)
IMG_20150806_162956.jpg
Den är ju stentuff!! Se till att fixa den omedelbart:D Perfekt klockan att starta veckan på, måndagsklocka!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ok tack, jag ska knata med min till min urmakare nån dag och se om det finns ngt annat nummer inne i den som kan ge en hint om tillverkningsår.
Verksnumret ger en bra uppfattning om tillverkningsår. Då jag förstått att din är arvegods så föreslår jag att du tar ut ett "Extract from Archives" från Omega. Där får du uppgifter om år/månad samt till vilket land den ursprungligen levererades till. Det kostar runt 70CF.
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Verksnumret ger en bra uppfattning om tillverkningsår. Då jag förstått att din är arvegods så föreslår jag att du tar ut ett "Exstract from Archives" från Omega. Där får du uppgifter om år/månad samt till vilket land den ursprungligen levererades till. Det kostar runt 70CF.
Wow, jag trodde det bara var Patek som hade den tjänsten. Tack så otroligt mkt !!
 
Topp