• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

2016-01-10 19.21.01.png

Borde strax få hem den här som jag klickade hem :) Ref?[/QUOTE]

14703.JPG

Har tittat lite löst tidigare - tycker prisbilden spretar oerhört. Är dock inte jätteinläst.

Men har börjat tänkt att det där är ett rätt kul sport-guldar-alternativ till typ 1601/8 och DD.

Mycket fina! Och bikaka ger ett extra lyft helt klart!
Även om jag aldrig sett en 1601/8 (gäller sportrollar vad jag vet) håller jag med dig. De tidiga seamasterboetterna är underskattade, lite Lange över dem. Jagar man just bikaketavlor får man dock leta ett tag men de är en bit under halva, kanske en tredjedel, av priset för motsvarande DJ.

Även om jag aldrig sett en 1601/8 (gäller sportrollar vad jag vet) håller jag med dig. De tidiga seamasterboetterna är underskattade, lite Lange över dem. Jagar man just bikaketavlor får man dock leta ett tag men de är en bit under halva, kanske en tredjedel, av priset för motsvarande DJ.

Sorry, det gick lite fort. 16018 (och 16238) är mer korrekt så klart.

Absolut värt att forska vidare och lära sig mer, gillar som sagt boettformen skarpt, verken är ju också skoj, och helt verkar helt klart vara ett konkurrenskraftigt alternativ för att testa guld-sport-dress! :)

Dags att läsa på och smalna ner till vilka reffar det är som är intressanta. Lämpligt nörderiprojekt...

Sorry, det gick lite fort. 16018 (och 16238) är mer korrekt så klart.

Absolut värt att forska vidare och lära sig mer, gillar som sagt boettformen skarpt, verken är ju också skoj, och helt verkar helt klart vara ett konkurrenskraftigt alternativ för att testa guld-sport-dress! :)

Dags att läsa på och smalna ner till vilka reffar det är som är intressanta. Lämpligt nörderiprojekt...
Nörda på! Vad jag vet finns det bara två olika 36 mm boetter i stål och om detta gäller för guld vet jag inte. De är i vart fall snarlika om det är just 36 mm du är ute efter. DJs i guld finns väl i många olika varianter men den jag hade var en 1601, inget tillägg för guld.

Tillbaka
Topp