Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typ 34 mm (ögonmått) ligger i en låda. Fick med den på köpet när jag köpte en omega ganska nyligen. Tycker den är lite rolig men än så länge är den undanlagd. MvhRiktigt trevlig! Hur stor är den? Vet du vad det sitter för verk i den? Prova den på ödla vetja!
Härlig tavla!Dagens val skall rota fram ett natoband bara.
Ja snygg å verkar vara i bra skick !!Härlig tavla!
Geneve-stoppverk!Eterna Alarmreseur från 1935
Ja, jag läste fickurstråden. Visst måste det vara en sådan lösning? Fint verk i övrigt med alarm som delar kraft från huvudfjädern.Geneve-stoppverk!
Den kommer pryda sin plats nere i radonateljén Kommer väl få posera ihop med nåt annat Eternamögel. Riktigt kul att du fick liv i den!Ja, jag läste fickurstråden. Visst måste det vara en sådan lösning? Fint verk i övrigt med alarm som delar kraft från huvudfjädern.
Tillhör dock inte mig utan @Gummo. Fick den att snurra igen efter lite rengöring.
Tycker tropic star ofta funkar väldigt bra på lite tunnare dykare, väldigt sköna också. Men det är väl alltid kul med variation. Kanske kan testa något vintageinspirerat läder?
Efter många långa timmar på KS så dök ett plötsligt tillfälle upp precis vid rätt tidpunkt. En vänlig själ som vill sälja denna förälskelse. Otroligt nöjd.
Nu ska jag bara hitta ett armband till eller två, eller tre.
Förslag på bra armband?
Må väl.//F
Skicka ett pm till @cheepo63 hans band är toppklass, fick hem ett för en tid sedan som jag är helnöjd med!
Efter många långa timmar på KS så dök ett plötsligt tillfälle upp precis vid rätt tidpunkt. En vänlig själ som vill sälja denna förälskelse. Otroligt nöjd.
Nu ska jag bara hitta ett armband till eller två, eller tre.
Förslag på bra armband?
Må väl.//F
Eterna Alarmreseur från 1935
Tycker tropic star ofta funkar väldigt bra på lite tunnare dykare, väldigt sköna också. Men det är väl alltid kul med variation. Kanske kan testa något vintageinspirerat läder?
Ja ellerhurDen där var ju sjukt kul!
Vissa säger ju att man inte ska ha läder till dykare, men det är väl bara att prova dig fram.Precis som du skriver. Det är ett oförskämt behagligt band och tjockleken är lagom. Men visst. Ett läderband hade varit kanon. Såg en klocka(seiko7005-8050 eller något sånt) tidigare i tråden i hajskinn. Tycktes ge något lite extra med sin lite mer levande och grova yta.
Kanske att man ska införskaffa några natos. Eller perlon? Är jag helt ute?
Ja ellerhur
Vissa säger ju att man inte ska ha läder till dykare, men det är väl bara att prova dig fram.
Själv skulle jag hellre bära den på tropicet den sitter på nu än nato/perlon, mer tidstypiskt och snyggare (imho) men alla gör ju som dem vill...
Tuff! Aldrig sett.
Mycket fin och ovanlig Seamaster, Håll hårt i den. Har du någon historia runt klockan ?Vintagefredag (iofs är alla dagar vintagedagar)!
Ja den är fin och har ett högt affektionsvärde för mig då det är ett arvegods från min morfar. Det som är kul med den är precis som du säger att den är ovanlig med hela boetten som är i 18k guld, vanligaste torde vara stål och guld enligt mina erfarenheter av gamla Omegor. Just den här Seamastern (kommer inte ihåg ref.nr nu) ska även finnas i 14k. Jag har daterat den till 1952 förut när jag kom ihåg ref.nr.Mycket fin och ovanlig Seamaster, Håll hårt i den. Har du någon historia runt klockan ?