Dagens! (Igen)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är riktigt fin!Lika gamla,skiljer några v !
1973.
Le Cheminant, brittiskt märke med ett Landeron 39. Ungefär samma skick invärtes som på utsidan, men med ny balansaxel så går den iaf.Najs! Den måste du visa mer av! Bild på hela klockan efterlyses.
Härlig radiumrost.
Ruinromantiker! Skulle må bra av en ommålning, vi kan samskicka till Indien!
Tackar! Kanske måste anordna ett gtg där i sommarJa då var det tomt på kontot förstår jag Grattis!
Det måste duTackar! Kanske måste anordna ett gtg där i sommar
Guilty as charged... Skulle dock vilja att de blånerade visarna kom fram lite mer. Det kanske indierna fixar?!Ruinromantiker!
Radiumhärjad utvändigt och fin inuti.Härlig radiumrost.
Suverän. Helt perfekt möglig tavla!New arrival
Omega tank, ref. CK 921, caliber T17 fra 1937
Avundsjuk!New arrival
Omega tank, ref. CK 921, caliber T17 fra 1937
Denna slår en vanlig speedy vilket dag som helst (enligt mig). Galet snygg!Speedmaster MKII
Den där är så himla fin!Eftermiddagens hopp å lek:
Den där är så himla fin!
Mycket bra!
Dagens vintage är något jag "klapp" för några dagar sen, och som dök upp i lådan idag.
Min första Longines, faktiskt.
Anno 1945, cal. 27M.
Hyggligt fint skick. Väldigt, om man betänker ålder och beaktar hur man ofta behandlar prylar idag.
Jag tror att tavlan är original, och har isf också hållit sig bra. Ett par tunna, tunna lacksprickor verkar vara allt!
Visarna är dessvärre lite tråkigt vidgjorda. Men det är ju praktiskt att de lyser i lite olika färg i mörkret!
Verkar vara minuten som är senast vidgjord, för färgen är hemsk och det är lite väl kladdigt.
Tickar på som den ska, och låter bra i uppvridet. Men natten och morgondagen får utvisa om den är något att ha, vad gäller tidhållning!
Jag tycker att den är charmig. Men min fru tyckte att det räckte (rent antalsmässigt) med klockor nu, så vi får se hur länge den kan/får stanna!
Fick du fart på den?