• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpeg

Plötsligt händer det! Jag har under en längre tid varit på jakt efter en Lemania med kompressorboett att använda som dressare. Krav i övrigt har varit subsekund, silvrig tavla och index i gulmetall. Läget kändes hopplöst tills jag igår av en händelse slösurfade in på Herr Judit och påmindes om att de säljer en del vintageur. Och där fanns den - i kanonskick dessutom! En snabb tur ner på stan och så var saken klar. Oerhört nöjd!

IMG_2694.JPG

EPSA-logga på boettlocket givetvis...
FullSizeRender (2).jpg

...liksom rutmönster under Lemania-loggan på kronan.
IMG_2698.JPG

Plötsligt händer det! Jag har under en längre tid varit på jakt efter en Lemania med kompressorboett att använda som dressare. Krav i övrigt har varit subsekund, silvrig tavla och index i gulmetall. Läget kändes hopplöst tills jag igår av en händelse slösurfade in på Herr Judit och påmindes om att de säljer en del vintageur. Och där fanns den - i kanonskick dessutom! En snabb tur ner på stan och så var saken klar. Oerhört nöjd!

IMG_2694.JPG

EPSA-logga på boettlocket givetvis...
FullSizeRender (2).jpg

...liksom rutmönster under Lemania-loggan på kronan.
IMG_2698.JPG

Det var en ganska diger kravspec, desto roligare att du hittade det du sökte. Grattis!

Fredag och grillen är tänd, dags o skicka röksignaler igen. Tusan vad kallt det är.... :eek:
Som kvällens grillklocka valdes en mini Atlantic med skojig boett och roliga visare. Vette tusan vilken ålder men gissar på slutet 40 -början 50. :)

Edit: ser på bilden att den fått en "tår" från himlen, vem sa Aprilväder? Är iofs lugnt den är ju Waterproof!
atlantic mini.JPG

Tillbaka
Topp