Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är verkligen bra tycker jag!!!Tillbaka från spa
![]()
Det kittlar i nacken när jag tittar på Le PharenOmega eller Le Phare? Hmm... Ok onsdags Omega blir det!
![]()
Hon går superfint! Är servad för några månader sen. Fortar sig något, 5-10 sekunder kanske. Men det är ju egentligen helt fantastisk bra med tanke på ålder. Kronografen fungerar och nollställer som den ska. Hon är helt klart en pärla.Det kittlar i nacken när jag tittar på Le Pharenpointer date är kärlek! Går hon fint?
Mycket bra! Som alltid!Ännu en Gerald Genta designad klocka till samlingen - Omega Constellation "C" från 1966, ref 168.017 med kronometercertifierade kaliber 564.
Det är denna modellen (fast med fluted bezel) och Pie panen som ligger som förlaga till nya Globemastern.
Fantastisk detaljrikedom som jag älskar med Constellations. Lite större storlek på dessa, 35,5mm och 19mm bandbredd. Satte på ett snyggt vintageonspirerat alligator. Min guld på stål.
![]()
Wow!? GrattisHon går superfint! Är servad för några månader sen. Fortar sig något, 5-10 sekunder kanske. Men det är ju egentligen helt fantastisk bra med tanke på ålder. Kronografen fungerar och nollställer som den ska. Hon är helt klart en pärla.
Glömde skriva att datumfunktionen också fungerar som den ska. Gäller bara att komma ihåg att skruva upp den när det inte används. Kan ibland ta lite tid att ställa rätt dag/datum om den stannar. Och när en tror att det har blivit rätt så växlar den vi 12, i stället för 24.Wow!? Grattis![]()
Lite detaljer som jag talade om;Ännu en Gerald Genta designad klocka till samlingen - Omega Constellation "C" från 1966, ref 168.017 med kronometercertifierade kaliber 564.
Det är denna modellen (fast med fluted bezel) och Pie panen som ligger som förlaga till nya Globemastern.
Fantastisk detaljrikedom som jag älskar med Constellations. Lite större storlek på dessa, 35,5mm och 19mm bandbredd. Satte på ett snyggt vintageonspirerat alligator. Min guld på stål.
![]()
Ännu en Gerald Genta designad klocka till samlingen - Omega Constellation "C" från 1966, ref 168.017 med kronometercertifierade kaliber 564.
![]()
Riktigt snygg! Är det onyxinlägg på index?Lite detaljer som jag talade om;
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, det stämmer. Även på nederdelen av visarna (lume överst).Riktigt snygg! Är det onyxinlägg på index?
- Otroligt fin och med ett härligt urverk. Den "nya" kronan är mer praktisk än originalet och den passar in i det hela. Är det pålagd extra lysmassa på detta ex? Ett riktigt fint ur med en tavla som verkligen speglar den militära proveniensen. Underbar - och det luktar fan ta mig logement!