• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denna idag igen...
image.jpeg


Ropade dock in denna igår, udda sak
image.jpeg
Tefat!
 

BCKSTRM

Rolex
Nyvunnen. 2an i 12 är lite under 1. Tavlan ser i övrigt sjukt fin ut.... Ommålad?:nailbiting:
Tavlan verkar vas liiiite vriden åt höger(?). Det borde väl dock kunna vara efter ngn service i guess...
image.jpeg
image.jpeg
Vid närmare titt tror jag inte den är ommålad. Känns lite för bra och dessutom är caset i så fint skick att jag tror att den bara är lite använd.. 2an har väl lossnat och satts dit lite fel, och att man då satte tavlan lite lite snett (även om det skulle kunna vas jag som ser snett... ;) )
Hojta gärna om ni tror jag har fel!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Min nyservade 2749-4, cal 30T2 från 1945-46
image.jpeg

image.jpeg



Edit: Jag är på semester och hade inte hunnit läsa nyheterna om händelsen i Nice. Mitt i lägg med Cures låt var inget ställningstagande utan mer ett poetiskt inlägg med tanke på min bild på stranden. The Cures avsikt med låten var heller inget emot araber (snarare tvärt om då de numera sjunger "Kissing an arab", läs mer; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Killing_an_Arab
 
Senast ändrad:

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Min nyservade 2749-4, cal 30T2 från 1945-46
image.jpeg



Edit: Jag är på semester och hade inte hunnit läsa nyheterna om händelsen i Nice. Mitt i lägg med Cures suveräna låt var inget ställningstagande utan mer ett poetiskt inlägg med tanke på min bild på stranden. The Cures avsikt med låten var heller inget emot araber (snarare tvärt om då de numera sjunger "Kissing an arab", läs mer; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Killing_an_Arab
Blev lite orolig där ett tag...
 

Aanta

Omega
2-Faktor
(Fick dessa introducerade för mig idag. Tydligen mina genom arv. Har frågat i Omega-tråden vad det kan vara för några men slänger upp bilder här med så får ni gärna hjälpa mig om ni sitter på info. Enligt gravyr gavs dem bort av företaget 1959).
Snapchat-1983067466444971833.jpg
_20160715_103625.JPG
 
Topp