• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fick hem mitt Hirsch idag så det vart ärnligen premiär :cool::cool:
20170210_162147.jpg

En teaser på ett ur som det är svårt att inte prata i superlativer om. Det hör till det absoluta toppskiktet vad gäller precision för tiden.
Ett ur vars gångavvikelse mättes i sekunder per månad, bokstavligen. Ett ur som kostade 30 gånger så mycket som ett vanligt fickur från samma tillverkare, bokstavligen. Såld med 20 års garanti. 20 år, inte månader. Min tredje observatoriekronometer i samlingen. Tillverkad i Frankrike. Testad i 44 dagar på observatoriet i Besancon. Prisvinnare. Tävlingskronometer. 18K guld. Guillaume-balans med balansskruvar i guld.
u5i0Iux.jpg

aTgbK0J.jpg

9IDXQfo.jpg

En teaser på ett ur som det är svårt att inte prata i superlativer om. Det hör till det absoluta toppskiktet vad gäller precision för tiden.
Ett ur vars gångavvikelse mättes i sekunder per månad, bokstavligen. Ett ur som kostade 30 gånger så mycket som ett vanligt fickur från samma tillverkare, bokstavligen. Såld med 20 års garanti. 20 år, inte månader. Min tredje observatoriekronometer i samlingen. Tillverkad i Frankrike. Testad i 44 dagar på observatoriet i Besancon. Prisvinnare. Tävlingskronometer. 18K guld. Guillaume-balans med balansskruvar i guld.
u5i0Iux.jpg

aTgbK0J.jpg

9IDXQfo.jpg
OJOJOJ var hittar du alla de där vackra skapelserna? :woot::woot:

img_7106-jpg.474024
Gjorde en raid hos min mamma och hittade min pappas gamla klocka! Den rullar inte så tips på hur jag får igång denna eller vem som löser det åt mig?
Härlig 70-talare och välkommen till forumet! Skriv nåt i den här tråden och berätta vem du är: https://klocksnack.se/threads/ny-på-forumet-presentera-dig-gärna-här.37/

Om den enbart behöver en smörjning så kolla med dina lokala urmakare, annars finns det ett antal duktiga medlemmar här som kan utföra sånt och även reparationer
För att få info om vilken modell och urverk det är lägg in en bild i Kobra kai delen här på forumet.
Lycka till med klocknörderiet, men en varning när du väl blivit biten av "buggen" så är det svårt att ta sig ur. :drowning:

Tillbaka
Topp