• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Denna idag
IMG_5224.JPG

image.jpeg
Idag var det äntligen dags att ta ut min nya chronodato på en kaffe med grabbarna, extra kul eftersom jag fått titta avundsjukt på kompisens i flera år innan jag till sist slog till på en egen. När vi lägger dem bredvid varandra börjar alla prata om hur lika de är, flippar runt till baksidan och upptäcker att de är 18 nummer ifrån varandra, världen är liten när din och polarens förtiotalskronografer levererades tillsammans :D

image.jpeg
Idag var det äntligen dags att ta ut min nya chronodato på en kaffe med grabbarna, extra kul eftersom jag fått titta avundsjukt på kompisens i flera år innan jag till sist slog till på en egen. När vi lägger dem bredvid varandra börjar alla prata om hur lika de är, flippar runt till baksidan och upptäcker att de är 18 nummer ifrån varandra, världen är liten när din och polarens förtiotalskronografer levererades tillsammans :D
Fantastiskt charmiga, grattis!

En ny vintage kronograf idag. Fyrtio eller femtiotal. Tämligen okänd tillverkare P.W.C. Den är jättefin men jag ångrar nästan att jag införskaffade denna. Ropade in den defekt för ett lite för högt pris (gillade tavlan). Hos urmakare @Daniel Mathisen visade det sig att det var inte bara en service som behövdes. Ganska mycket var sönder och slitet i verket. Daniel hittade ett fint donatorverk (Landeron 49) på Ebay och satte igång att totalrenovera denna. Blev inte jättebilligt. Rätt dyr klocka totalt sett, nästan 8000kr. Tur att jag redan hade ett NOS band (gris) som passade denna hemma så jag slapp köpa det med... Nåja, nu är den riktigt fin i alla fall och mekaniskt är den som en ny klocka, så det blir väl bra i slutänden. Tavlan är halva grejen med denna klocka.
IMG_8776.JPG

Tillbaka
Topp