• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpeg
Sitter och muttrar med morgonkaffet, dags att byta till jobbarbeatern......:)

IWC Cal. 88 från 1950 i dag. Också från min mammas vän. Har tilhörd hennes pappa från den var ny. Fantastiskt välbevarad tavla på den här.
Bara 31,5 mm, men bär rätt stort.
Frågan till panelen är: Ska den få beholda Fixoflex länken som har suttit på i 40-50 år, äller borde den få ett snyggt läder band?

IWC2.jpg
IWC crown.jpg

IWC Cal. 88 från 1950 i dag. Också från min mammas vän. Har tilhörd hennes pappa från den var ny. Fantastiskt välbevarad tavla på den här.
Frågan till panelen är: Ska den få beholda Fixoflex länken som har suttit på i 40-50 år, äller borde den få ett snyggt läder band?

IWC2.jpg
IWC crown.jpg
Makalös fin! Fisken på kronan och allt! Tycker ändå att flexbandet funkar rätt bra.

IWC2.jpg
IWC crown.jpg
Fin med flexen! Håller den ännu så kör på den. Grym klocka!

Premiärkör nyförvärvet: City Bravur från 40/50-talet! Går nästan för bra! Men det kompenseras av att den stannar när den har tavlan neråt, så tappade 10 min av en tur ner till Ica. Nån som har koll på vad som kan orsaka detta?
Nöjd hur som helst, för en hundring på tratten! :D
IMG_4392.JPG

Premiärkör nyförvärvet: City Bravur från 40/50-talet! Går nästan för bra! Men det kompenseras av att den stannar när den har tavlan neråt, så tappade 10 min av en tur ner till Ica. Nån som har koll på vad som kan orsaka detta?
Nöjd hur som helst, för en hundring på tratten! :D
IMG_4392.JPG
Ingen aning om hur man löser problemet!/)
Hur som, en jättefin klocka till helt rätt pris!

Tillbaka
Topp