Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser riktigt trevligt ut!Smyger in en lite för modern tank, tror jag, men med gammalt hästband.
![]()
Jag ser att den har tavla på norsk, har du hittat ett NUF nummer på den? Brukar vara rissat inn på boettlocket eller under bandhorn. Du behöver nog en lupp för att hitta det, män om den har kan du skicka ett mail till: post(at)urmakerforbundet.no så hittar dom vilken urmakare som sålt den ny.Gilt tank
![]()
Intressant. Står det alltid på utsida klocka (och inte tex insida boettlock?)?Jag ser att den har tavla på norsk, har du hittat ett NUF nummer på den? Brukar vara rissat inn på boettlocket eller under bandhorn. Du behöver nog en lupp för att hitta det, män om den har kan du skicka ett mail till: post(at)urmakerforbundet.no så hittar dom vilken urmakare som sålt den ny.
Intressant. Står det alltid på utsida klocka (och inte tex insida boettlock?)?
Jag hittar inristat för hand på utsida boettlock:
5047 (+ P eller grekiska tecknet fi)
5897 (+ P eller grekiska tecknet fi)
19442 (+ P eller grekiska tecknet fi)
Kan något av detta vara NUF?
Får man även reda på när klockan såldes?
Min säger hej. Men är dom lika stora? Min är rätt liten typ 34 mmBra quartz till rätt pris. Nästan samma boett som på navigatorn?
![]()
Min är större!Min säger hej. Men är dom lika stora? Min är rätt liten typ 34 mm
![]()
37mm rakt över exkl krona inräknadMin säger hej. Men är dom lika stora? Min är rätt liten typ 34 mm
![]()
Instämmer! Det börjar spåra nu...Ser riktigt trevligt ut!
Kanske dags att ta upp diskussionen igen om vad som är vintage.![]()
Rolex Sea Dweller med Nato vintage band![]()
Smyger in en lite för modern tank, tror jag, men med gammalt hästband.
![]()