Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, klockan är från eBay och länken från forumetSchysst! Tratten?
Nej, klockan är från eBay och länken från forumet![]()
Det glädjer mig och bringar ju ytterligare en grym bild på din trotjänare.Sebastards fina köp till sin fru kickar mig till att plocka på mig en kompis i den fina Lemaniafamiljen.![]()
Ja, vem bryr sig när man har en vintage guldsub?Fel tid och datum, vem bryr sig
![]()
Grymt fin ! Universal Geneve är fina klockorNykomlingUG Polerouter bumper från -55 med UG 138 SS-verk, signerad krona och boettlock. Diggart!
![]()
Riktigt bra! Fin, fint skick på tavlan!Ibland kan ett glasbyte göra nytta.
Innan
![]()
Efter
![]()
Fantastiskt! Och en underbar klocka.Blev den här lilla godingen i dag
![]()
Hittade en inskripsjon på boett-locket när jag putsade lite med Cape-Cod. Det stod NUF 16 inne i locket med vad jag trodde var 4/54 under, män visade sig vara111511. På utsidan hittades den här:
![]()
Klockan blev altså såld den 15de juni 1953 av Urmakare Anton Hedels i Storgt. 17 i Oslo. (NUF 16) till en Professor i Fysik vid Universitetet i Oslo, som behöll den livet ut. Hans dotter gav mig den här.
Anton Hedels var en av dom äldsta urmakarföretningarna i Oslo. Anton blev född 1821 i Spydeberg i Östfold, och dyker upp första gången som urmakare i Christiania (Oslo) i Folketellingen i 1865, med adress Storgt. 24. Finns bra med fick och väggur med namnet på tavlan. Tidigt på 30 talet flyttar dom till Storgt. 17, där dom stannar till nångång utpå 70 talet, forsöker fortfarande att finna ut när dom lades ner.
Gillar när det är möjligt att gräva fram lite historik rundt mögelet, och är värkligen imponerad av hur service innstälda dom är hos Norges Urmaker Forbund.
så. jäkla. fin.Blev den här lilla godingen i dag
![]()
Hittade en inskripsjon på boett-locket när jag putsade lite med Cape-Cod. Det stod NUF 16 inne i locket med vad jag trodde var 4/54 under, män visade sig vara111511. På utsidan hittades den här:
![]()
Klockan blev altså såld den 15de juni 1953 av Urmakare Anton Hedels i Storgt. 17 i Oslo. (NUF 16) till en Professor i Fysik vid Universitetet i Oslo, som behöll den livet ut. Hans dotter gav mig den här.
Anton Hedels var en av dom äldsta urmakarföretningarna i Oslo. Anton blev född 1821 i Spydeberg i Östfold, och dyker upp första gången som urmakare i Christiania (Oslo) i Folketellingen i 1865, med adress Storgt. 24. Finns bra med fick och väggur med namnet på tavlan. Tidigt på 30 talet flyttar dom till Storgt. 17, där dom stannar till nångång utpå 70 talet, forsöker fortfarande att finna ut när dom lades ner.
Gillar när det är möjligt att gräva fram lite historik rundt mögelet, och är värkligen imponerad av hur service innstälda dom är hos Norges Urmaker Forbund.
Skitmysig! Är den 36 eller 34?8500 för denna på Rolexjubilée... Hue kan den vara osåld...?
34mm, perfektSkitmysig! Är den 36 eller 34?
Ujujuj, den där var hårig!
I for one är inte man nog att bära den34mm, perfekt
Jag har 18.5 cm handleder.