Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gick den bra ?Gårdagens nytillskott! Det är Tanken som räknas!
![]()
En känsla bara, men tycker det generellt är få avslut den senaste tiden.Svårsåld rackare
![]()
Måste vara närbesläktad med min, vet du vilket fabrikat din är?Revue från andra världskriget. Brittisk issued med ATP-märkning (Army Trade Pattern) på Cordovan "Nato" (Bund som jag strippat på Bund-flärpen).
Tack @theargonaut
![]()
![]()
![]()
(sista bilden lånad från nätet)
Som jag skrev, en Revue (cal 59)Måste vara närbesläktad med min, vet du vilket fabrikat din är?
![]()
Dagens blev en Connie Marine för min del
![]()
Haha, miss av mig! Mycket möjligt, min är en Revue, så mycket vet jag. 29mm, om det hjälper.Som jag skrev, en Revue (cal 59)Storleken större än din (Revue cal 57?)
Svårt att avgöra utan sekundvisare och index, men hel timme, halv timme och kvart i/över stämmer den fint sen igår runt sextiden. Så ca 15 timmar utan märkbar avvikelse än så länge!Gick den bra ?
Det kan nog stämma, min är 33mm;Haha, miss av mig! Mycket möjligt, min är en Revue, så mycket vet jag. 29mm, om det hjälper.![]()
Svårt att avgöra utan sekundvisare och index, men hel timme, halv timme och kvart i/över stämmer den fint sen igår runt sextiden. Så ca 15 timmar utan märkbar avvikelse än så länge![/QUO
Det får man väl vara nöjd med kan vara skönt ibland att slippa sitta och glo på sekundvisaren![]()
Definitivt! Så länge det inte är en uppenbar avvikelse är jag nöjd!Det får man väl vara nöjd med kan vara skönt ibland att slippa sitta och glo på sekundvisaren![]()
Så är det nog, speciellt på affärer med köpeskilling på säg över ca 10kkr.En känsla bara, men tycker det generellt är få avslut den senaste tiden.
Inte sett över sprinten till länken kl 12 än?Måste vara närbesläktad med min, vet du vilket fabrikat din är?
![]()
Dagens blev en Connie Marine för min del
![]()
Snyggt med svart urtavla
Inga sprintar, det är fjädrande delar som går ut från mittlänken på denna, kan man göra något åt dem?Inte sett över sprinten till länken kl 12 än?
TackSnyggt med svart urtavla