• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Flora på nytt matt mörkbrun kalvband
IMG_4071.JPG
IMG_4073.JPG
IMG_4075.JPG
IMG_4077.JPG

@Kleiz

Är osäker på vad jag ska ha för band på denna, men tror inte grön haj är rätt val iallafall, blå kanske kan vara något? :)
IMG_0535.JPG
Starka färger tillsammans med guld får klockorna bli mer femenina. Tänk klara färger, rött, lila, grönt, tom blått. Än mer om bandet är glansigt. Välj dovare färg om det skall vara någon från färg från regnbågen.
Haj har jag lite svårt för. Jag har själv aldrig ägt någon. Nu bara mina egna åsikter: haj känns som om det skall vara till en klocka som tål vatten. Sedan sitter sedan gammalt en hederskodex vi surfare har med hajarna (rätt enkelsidig dock, men ändå); "äter inte vi er så äter inte ni oss".
Tror klockan hade varit snygg på vintage brun krokodil.

Starka färger tillsammans med guld får klockorna bli mer femenina. Tänk klara färger, rött, lila, grönt, tom blått. Än mer om bandet är glansigt. Välj dovare färg om det skall vara någon från färg från regnbågen.
Haj har jag lite svårt för. Jag har själv aldrig ägt någon. Nu bara mina egna åsikter: haj känns som om det skall vara till en klocka som tål vatten. Sedan sitter sedan gammalt en hederskodex vi surfare har med hajarna (rätt enkelsidig dock, men ändå); "äter inte vi er så äter inte ni oss".
Får funta lite, tycker annars blått och guld är snyggt ihop (typ som din UG), eller mörkgrönt kanske. Brun kroko kan vara nåt kanske, stoppad eller ostoppad är frågan. :)

Får funta lite, tycker annars blått och guld är snyggt ihop (typ som din UG), eller mörkgrönt kanske. Brun kroko kan vara nåt kanske, stoppad eller ostoppad är frågan. :)
Ostoppat givetvis med tanke på klockans tunnhet.
Inget fel på färger, jag använder det ju själv som du skriver. Här nämnda klocka på blått samt grönt på Le Pharen
IMG_0540.JPG
IMG_9911.JPG

Senast ändrad:
Skulle nog fan ha velat haft en gentleman's agreement med krokodilerna istället.

Tillbaka
Topp