• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tror nästan jag gillar den bättre på Oyster än på Jubilee!

7FB306CF-1E78-40C9-8F4E-EA653BE5DACE.jpeg
024AAF70-E35B-443F-97D7-196839DF4205.jpeg
6B95D31C-1CF7-48B1-B6F2-BA8090B27068.jpeg

Tack! Kul med en köpt ny! Min har nya tim- och minutvisare har jag för mig, annars ska allt vara original om jag minns rätt.
Jo allt skall ju helst vara original. men huvudsaken är väl att man skall trivas med klockan. Såg visarna allt för hemska ut får man väl byta. Man kan ju behålla de gamla utifall att. Själv har jag fått glaset och fjäder (NOS) bytt plus en fullservice av en på forumet känd person. ;)

Bortsett från en riktigt cool klocka så måste jag säga att det var en härlig länk!
Ja den är riktigt frän faktiskt. Värsta länken jag har kortat dock :banghead:. Hittar inget om den på nätet, i alla fall inte med raka ändlänkar. Clebar har ju en rörig historia, samarbeten med både Zodiac och Heuer. Trodde den tillhörde en Zodiac från början men lutar mer åt att den är orginal till klockan.

Ja den är riktigt frän faktiskt. Värsta länken jag har kortat dock :banghead:. Hittar inget om den på nätet, i alla fall inte med raka ändlänkar. Clebar har ju en rörig historia, samarbeten med både Zodiac och Heuer. Trodde den tillhörde en Zodiac från början men lutar mer åt att den är orginal till klockan.
Häftigt! Roligt med alla samarbeten och delandet av boetter, tavlor och länkar genom åren. Nuförtiden delar man ju mest det som inte syns, som verket. Lite som bilindustrin förr, där man friskt delade yttre detaljer som strålkastare, dörrhandtag och inredningsdetaljer med bussar, lastbilar och ibland även andra märken.

Häftigt! Roligt med alla samarbeten och delandet av boetter, tavlor och länkar genom åren. Nuförtiden delar man ju mest det som inte syns, som verket. Lite som bilindustrin förr, där man friskt delade yttre detaljer som strålkastare, dörrhandtag och inredningsdetaljer med bussar, lastbilar och ibland även andra märken.
Ja det är rätt häftigt. Kul när det finns lite udda och spännande kombinationer. Alltid skoj att researcha nya fynd, man tas ofta på oväntade turer i klockhistorien :).

Tillbaka
Topp