MackanL
Basic
Men wow vilken pärla! Förlåt min okunskap, men vad har vi här?Fransk tjur till kvällen!
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men wow vilken pärla! Förlåt min okunskap, men vad har vi här?Fransk tjur till kvällen!
![]()
![]()
Fuskdykare från lilla "svenska" märket Juvel. Jag har också kronografer ifrån dem. Förmodligen inget man går djupare med än i diskbaljan, men fint gjorda med bra klickande envägs bezel och Citizenverk. Cirkus tjugo- tjugofem år gamla.Tack så mycket! Jag älskar små dykare med, det är någonting speciellt med att ha något så välbyggt som en ordentlig dykare i ett litet kompakt format! Vad var det för kvartsare?![]()
Tack, jag visste själv knappt nåt tills för några timmar sen när jag googlade ref som anger Tavernier bullhead, min saknar dock märkning på tavlan.Men wow vilken pärla! Förlåt min okunskap, men vad har vi här?
Något sånt därt vore verkligen en dröm för mig någon dag. Den där har hela paketet man vill ha av en rejäl vintage pjäs
Har man kliet i sig så kan man inte så mycket göra. Det är ju bra ibland att testa billigare grejer för att testa storleken innan man börjar verkligen snöa in sigFuskdykare från lilla "svenska" märket Juvel. Jag har också kronografer ifrån dem. Förmodligen inget man går djupare med än i diskbaljan, men fint gjorda med bra klickande envägs bezel och Citizenverk. Cirkus tjugo- tjugofem år gamla.
Det finns mycket damklockor med kvalité och bra verkshöjd och till förvånansvärt låga priser. ...Är lite avis på mina kvinnliga arbetskamrater/klocknördar när de kan auktionsfynda NOS för nån femtiolapp hos t.ex. Kaplans.
Visst är det så? Nästan lite fusk att man kan sno inspiration från herrarnas sida och komma undan med inga pengar alls. 10mm skillnad på omkrets kan kosta otaliga tusenlappar i vissa fall mellan herr och dam-versionerna. Sen så är ju de små storlekarna på vintage damur verkligen inte för alla - de flesta tjejer jag känner tycker till exempel att mina klockor på under 30mm är för små för dom, så det är en niche marknad verkligen men som du säger så finns hantverket där så för oss som gillar de storlekarna så lever vi i en guldålder minst sagt när det kommer till samlandet!Det finns mycket damklockor med kvalité och bra verkshöjd och till förvånansvärt låga priser. ...Är lite avis på mina kvinnliga arbetskamrater/klocknördar när de kan auktionsfynda NOS för nån femtiolapp hos t.ex. Kaplans.
![]()
Imorgon åker det på något lite mer korrekt.
Kan bara hålla med, SM är ALLTID rätt![]()
Blev min Seamaster Jumbo idag (igen). Inget jättespeciellt men å andra sidan hur fan kan man tröttna på en sån här klocka?
Dessutom passar den fan till allt, svårt att tänka mig ett sammanhang jag skulle vara i där den hade känts fel.
Bra målarklocka.
Tavlan är magisk. Som Stella, om det nu är möjligt ännu vackrare![]()
![]()
Tack!Joakim1 skrev:Tavlan är magisk. Som Stella, om det nu är möjligt ännu vackrare![]()