• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

eNielsen

Rolex
Pledge Member
En ”double issued” ww2 klocka idag.
2DB582A4-8E5B-40CD-9E9B-941E1394A58E.jpeg
5A9811C1-2F7E-4BE3-A144-9E83C90C89A4.jpeg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Faaaaan, det här gör ju inte suget efter en MRO lättare att hantera!!! Jag uppskattar tacksamheten, men måste du återbetala mig genom att "plåga" mig såhär?!?!?! 😆 EDIT: Fina armband hon har förresten, är de samiska? Har fått med liknande klockarmband när jag köpt grejer på Tratten som säljaren påstått varit just Samiskt hantverk.
Sorry, det kommer att upprepas!!🤪🙏🏻
….har ju en klocka till med band från dig!


Ja, armbanden är nog samisk konsthantverk i grunden men jag kan inte historiken kring just dessa…är silvertrådar, läder och renhorn!
 

240snusit

Panerai
Hej!

Vet du vilket årtal den är ifrån?
Hittade en på loppis men har inte lyckats datera den, googlat på bilder utan att hitta en liknande, tänkte jag kollar på Klocksnack och såg denna nästan genast. =)
Hallå! Det finns jättebra tabeller ute för Tissot där man kollar upp serienumret som står på urverket. Om du inte kan öppna själv så rekommenderar jag att du går till en urmakare och ber dom göra det - glöm inte att ta en bra bild på urverket sen och så kan du jämföra. Här är till exempel en av tabellerna: https://millenarywatches.com/tissot-serial-number/
 
Topp