• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Onkel

Omega
Nära nog ;) Är själv på jakt efter en B faktiskt. Svårt att inte älska symbolerna på tavlan :D
Tycker jag du gör rätt i! Så är det, älskar looken, storleken och historian. Finns säkerligen många proffs på fältklockor här men gjort en hel del research själv och har du nån fråga så är det bara hojta i ett meddelande :cool:
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Tycker jag du gör rätt i! Så är det, älskar looken, storleken och historian. Finns säkerligen många proffs på fältklockor här men gjort en hel del research själv och har du nån fråga så är det bara hojta i ett meddelande :cool:
Håller helt med! Mycket klocka för pengarna på alla vis. Uppskattar omtanken! Samlar själv mycket på militärklockor men man kan aldrig lära sig för mycket. Trevligt att veta att det finns fler man kan rådfråga om det skulle vara något :D
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
20210722165730_IMG_3377 (1).jpg
 

Onkel

Omega
Håller helt med! Mycket klocka för pengarna på alla vis. Uppskattar omtanken! Samlar själv mycket på militärklockor men man kan aldrig lära sig för mycket. Trevligt att veta att det finns fler man kan rådfråga om det skulle vara något :D
Härligt! Haha, gissade att du hade hygglig koll själv sen innan! Lycka till i sökandet!
 

42Hz

Breitling
Hallå! Det finns jättebra tabeller ute för Tissot där man kollar upp serienumret som står på urverket. Om du inte kan öppna själv så rekommenderar jag att du går till en urmakare och ber dom göra det - glöm inte att ta en bra bild på urverket sen och så kan du jämföra. Här är till exempel en av tabellerna: https://millenarywatches.com/tissot-serial-number/

Ja, men det är ju fusk! ;)

Nä, visst kan jag öppna och kolla, var bara det att jag var ivrig och hade inte tillgång till klockan. =)
 

240snusit

Panerai
1951 och 1964 om jag fattat det rätt:

2536292 och 7031512

Sen fanns även 41510 / 425102X på boetten bak

6701 / 6702-6
Kan du posta en bild på urverket här i tråden så kan vi hjälpa dig? :D Det är numret på själva urverket som gäller, inte bakboetten (det är referensnumret om jag minns rätt) men jag har aldrig varit med om att det är två nummer på ett urverk med Tissot. EDIT: pga att din klocka har Tissots gamla logga som de använde från innan 1959 så kan vi nog med god sannolikhet säga att din klocka är från 1951. Det är en jättefin klocka och du gillar den så borde du överväga att ge den en service :D
 
Senast ändrad:

42Hz

Breitling
Kan du posta en bild på urverket här i tråden så kan vi hjälpa dig? :D Det är numret på själva urverket som gäller, inte bakboetten (det är referensnumret om jag minns rätt) men jag har aldrig varit med om att det är två nummer på ett urverk med Tissot. EDIT: pga att din klocka har Tissots gamla logga som de använde från innan 1959 så kan vi nog med god sannolikhet säga att din klocka är från 1951. Det är en jättefin klocka och du gillar den så borde du överväga att ge den en service :D
Kan lägga upp bilder imorgon. =)
 

42Hz

Breitling
Kan lägga upp bilder imorgon. =)

Inte världen bästa bilder men siffrorna syns i alla fall. =)

Klockorna kom i ett "paket" med 5st klockor. Han som sålde ville ha 400:- först men sen tyckte han att 300:- räckte, han visste att det var två stycken Tissot ur. Jag har ingen koll på priserna men det kändes som ett klipp för ett par Schweiziska armbandsur! Det var en Tissot Seastar, en Tissot Animagnetique, en Eishow(?), ett ryskt fickur, Molnija och den sista var något skräp med FORD-logga som jag lämnade kvar. :)

IMG_20210722_201739.jpg IMG_20210722_201756.jpg IMG_20210722_201815.jpg IMG_20210722_201829.jpg IMG_20210722_201842.jpg IMG_20210722_201855.jpg IMG_20210722_201926.jpg IMG_20210722_202423.jpg IMG_20210722_202739.jpg IMG_20210722_203314.jpg IMG_20210722_203514.jpg

Någon som har koll på vad det kan vara för värde på respektive ur? Antimanetique och Eishow är de enda uren som tickar...
 
Topp