• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tudor 7928
16F93164-19D3-46D0-BAC4-542A59E21A6B.jpeg
Wow, coool!

Eweco by Synchron. Dagen började med att jag fick en allergireaktion av min Rado Voyagers kromade baklocksmedalj så kraftig att jag har tre sjöhästar inbrända under min klocka och att jag felpostade detta inlägg i dagens köptråden! Kids, remember - chrome, not even once! 🙃
B0651C3D-C4B2-478D-A183-E31FEE4BE7E9.jpeg

Tråkigt med allergireaktion, kanske går och klistra en grön/vit möbeltass under baklocket som skydd, kanske blir tjockt och klumpigt.
Annars försöka hitta ett stål baklock i rätt storlek som ersättning.

Eweco by Synchron. Dagen började med att jag fick en allergireaktion av min Rado Voyagers kromade baklocksmedalj så kraftig att jag har tre sjöhästar inbrända under min klocka och att jag felpostade detta inlägg i dagens köptråden! Kids, remember - chrome, not even once! 🙃
B0651C3D-C4B2-478D-A183-E31FEE4BE7E9.jpeg
Trist, här är ett tips som du förmodligen redan vet men i a f, prova att pensla på med genomskinlig nagellack på ytan som du inte tål, brukar hjälpa nickelallergiker.

Tråkigt med allergireaktion, kanske går och klistra en grön/vit möbeltass under baklocket som skydd, kanske blir tjockt och klumpigt.
Annars försöka hitta ett stål baklock i rätt storlek som ersättning.
Jag har för mig att jag även har läst om folk som använt skyddsfilm för detta ändamål (tänk skärmskydd för elektronik), oklart hur pass effektivt det är dock. Det skyddar även mot slitage på baklocket från nato, perlon m.m. men det är väl snarare en nackdel i den här forumdelen. 😉

Tillbaka
Topp