• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Dock om Kaplans säger det så tror jag på dem. Om den är från 1955 och de ser det på urverket så litar jag på det 🤷‍♂️ Man ser nog ganska väl om service aldrig gjorts på ca 60+ år
Det är en kul dykare men förstå skepsisen när året efter Submarinern och FF har etablerat standarden för dykarur så börjar lilla Agon att spotta ur sig dykare med formspråk som vi normalt förknippar med klockor ett eller två decennium senare.

Det är en kul dykare men förstå skepsisen när året efter Submarinern och FF har etablerat standarden för dykarur så börjar lilla Agon att spotta ur sig dykare med formspråk som vi normalt förknippar med klockor ett eller två decennium senare.
Ohyes hade samma skeptism men men 🤷‍♂️ Känner ändå att klockgänget på Kaplans har bättre kunskap än jag så 🤷‍♂️

då de tog in klockan för koll.

Dock om Kaplans säger det så tror jag på dem. Om den är från 1955 och de ser det på urverket så litar jag på det 🤷‍♂️
Jag är inte säker på att jag hänger med här. Vad var det för "koll"? Har du köpt någon typ av värderingstjänst eller liknande? Finns uppgiften om 1955 på en bit papper du fått av dem eller är det meningen att vi skall tro att det framförts muntligen?

Edit: skrivfel

Senast ändrad:
Tysk ww2 krigare
10AC74B1-D348-408E-93FA-5BBE5339A35D.jpeg

Jag är inte säker på att jag hänger med här. Vad var det för "koll"? Har du köpt någon typ av värderingstjänst eller liknande? Finns uppgiften om 1955 på en bit papper du fått av dem är det meningen att vi skall tro att det framförts muntligen?
Nej jag köpte den från Kaplans 😂 och frågade massa när jag köpte den. Sorry om det inte var tydligt från början

De brukar gissa med betydligt högre precision än så här när de beskriver varorna på hemsidan iallafall. Intressant med ett så specifikt årtal förresten. Undrar hur man kommit fram till det. Hade jag varit en mer misstänksam figur hade jag nästan trott att du hittat på det själv för att höja värdet inför en förestående försäljning.
Det här fick jag ju äta upp direkt faktiskt. Slarvigare än jag trodde om Kaplans. Går och slöjdar en dumstrut till mig själv.
Screenshot_20211023-180550.png

Det du gav för den är nog inget överpris, den är ju i fint visuellt skick och verkar funka som den ska, skulle du lägga ut den på Ebay lr Tradera så får du nog pengarna tillbaka, men det kan ju vara kul att höra vad Kaplans säger.
Jag tycker det känns dyrt. Har köpt och sålt dykare i stål och med ETA 2783 och liknande för mindre. Tillkommer det inte avgifter ovanpå det där priset också? Tror man ska ha tur för att få igen det på Tradera även om ur med låg kvalitet men attraktivt utseende kan gå häpnadsväckande dyrt där ibland.

Jag tycker det känns dyrt. Har köpt och sålt dykare i stål och med ETA 2783 och liknande för mindre. Tillkommer det inte avgifter ovanpå det där priset också? Tror man ska ha tur för att få igen det på Tradera även om ur med låg kvalitet men attraktivt utseende kan gå häpnadsväckande dyrt där ibland.
Tror nog Ebay är en bättre kanal för såna här "dykare" och ja, det kommer nog till ett par 100-lappar till i avgifter i o f s.

Jämför man med denna kan det nog bli bra: https://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-...=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Som sagt, häpnadsväckande. Även om vi inte vet vilket bud säljaren accepterat. Det verkar förhållandevis vanligt att ganska rimliga priser accepteras trots att det efterfrågas ett fantasipris. Jag gissar att det ger utdelning någon gång då och då om man har många klockor ute till försäljning.

Som sagt, häpnadsväckande. Även om vi inte vet vilket bud säljaren accepterat. Det verkar förhållandevis vanligt att ganska rimliga priser accepteras trots att det efterfrågas ett fantasipris. Jag gissar att det ger utdelning någon gång då och då om man har många klockor ute till försäljning.
Jag tror att det är den summan som står där som är säljpriset, är inte 100:a på det man varför skulle man gömma säljsumman, tog bara första bästa jämförbara klocka, inte så svårt att hitta andra.

Jag tror att det är den summan som står där som är säljpriset, är inte 100:a på det man varför skulle man gömma säljsumman, tog bara första bästa jämförbara klocka, inte så svårt att hitta andra.
Sist jag köpte för bud som accepterades så var det det fasta priset som stod kvar i efterhand. Men jag har ingen pinfärsk erfarenhet.

Tillbaka
Topp