• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Jag kör vidare med DS, tror det blir en sån vecka...
IMG_20211116_130205.jpg

Mitt Bcf-köp, Kinda-sorta vintage Beuchat Ushuaia. Men varför är den full med olja @Anders Forsberg? Oljesvett på insidan av glaset.
52DBC0B0-1F9E-4503-809E-31162E243F71.jpeg
DC3CDEBE-2ED3-4075-9C29-AC03660A7F5A.jpeg
BD7EE5AC-2FF9-410C-B756-AF8703C0565F.jpeg
Joassåeeh… Jag läste att man kunde ”duscha lätt” med 5-56 om man tyckte att klockan gick långsamt.
Duschade jag kanske för mycket? ;)
Skämt åsido, jag har verkligen noll koll. Inte reflekterat över det i min ägo.
Just där är jag iofs en ganska dålig referens, för jag är minst lika förvånad över ”No 481”. :)

Joassåeeh… Jag läste att man kunde ”duscha lätt” med 5-56 om man tyckte att klockan gick långsamt.
Duschade jag kanske för mycket? ;)
Skämt åsido, jag har verkligen noll koll. Inte reflekterat över det i min ägo.
Just där är jag iofs en ganska dålig referens, för jag är minst lika förvånad över ”No 481”. :)
Om det är 5-56, WD-40 eller något annat universalmedel låter jag vara osagt! :) Men det luktar motormek när jag öppnar den. Fått bort det mesta synliga iaf.

Det är helt nytt, monterat och testat på armen, ser du nått som inte jag ser?
Var nog just det att du hade det på armen som han menade, det är ju nytt men tekniskt sätt inte oanvänt...

Sen ett tips i all välmening i denna tråd postar vi dagens vintageur, just det du har på armen idag kan man väl översätta det till. Finns andra trådar om du vill visa upp en hel samling av klockor, i just denna tråd vill man nog helst inte se 10 inlägg från samma person på rad det blir lite trist flöde då. Kika runt lite i trådarna och skaffa en uppfattning om hur saker och ting fungerar så ska du se att nästa inlägg uppskattas lite mer. Välkommen hit!

/Foppa

Var nog just det att du hade det på armen som han menade, det är ju nytt men tekniskt sätt inte oanvänt...

Sen ett tips i all välmening i denna tråd postar vi dagens vintageur, just det du har på armen idag kan man väl översätta det till. Finns andra trådar om du vill visa upp en hel samling av klockor, i just denna tråd vill man nog helst inte se 10 inlägg från samma person på rad det blir lite trist flöde då. Kika runt lite i trådarna och skaffa en uppfattning om hur saker och ting fungerar så ska du se att nästa inlägg uppskattas lite mer. Välkommen hit!

/Foppa
Hej
Har förstått att dessa hamnade lite fel, då jag inte vet hur jag tar bort detta, ( heller) ber jag admin radera dom. Det kommer inte upprepas.

Tillbaka
Topp