• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Viking-Sport på gammal 🐊 !
IMG_5799.jpeg
IMG_5800.jpeg

Jaså, inte? Jag har den på lån och handlaren har fått denna (och ett annat ur) från en anställd på omega som han litar på. Hur kan man veta eller vad tyder på att denna inte är levererad till svenska armén? Frågar för att jag uppriktigt är nyfiken.
Var väl bara att en liten del som gick till försvaret på Officer och Suverän vet jag inte ens om det fanns någon koppling? Dock inte helt säker då dessa inte riktigt intresserat mig.

Borde vara någon som tagit ut extract from the archives på dessa?

Jaså, inte? Jag har den på lån och handlaren har fått denna (och ett annat ur) från en anställd på omega som han litar på. Hur kan man veta eller vad tyder på att denna inte är levererad till svenska armén? Frågar för att jag uppriktigt är nyfiken.
De är ju inte ”issued” väl? Dvs de är inte märkta med militära koder och utdelade i tjänsten så att säga? Att de kanske huvudsaklligen såldes till officerare ”privat” räknas inte riktigt som ”militär klocka” i detaljfokuserade klocknördssvängen?

Men jag är ingen expert heller, trodde "Officer" såldes till militärer "privat" och "Suverän" till civilister men att ingen av dem var issued i egentlig mening?

Men sjukt stabil och kool klocka ändå naturligtvis!

Det här får bli min stillsamma påskklocka. VC Cal. 1121, 32mm hobnailtavla (redial av en tysk)
IMG_8814.jpeg

Tillbaka
Topp