• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Certina DS med borstad grå tavla. :)
IMG_4176.jpeg

IMG_3434.jpeg

Kunde inte sova igår så meckade lite klockor. Minns inte varför, men klämde in ett batteri in i denna som jag trodde var heldöd, och såg spännande nog lite livstecken - efter att väldogt långsamt men säkert lyckats ”massera” igång de olika motorerna som finns i detta verk (3531) i typ 3-4 timmar totalt, satt in en ny coil spring för alarmet och städat tavlan varsamt så är denna helt funktionellt återställd och jag har plötsligt på min armled min första tre register kronograf någonsin! 😁 hoppas ni andra har en finfin vecka med verkligen!

Citizen kronograf här med, fast min är mekanisk trots att den är från 82.

Hoppas att omgivningen får lite James Hunt vibbar av mig idag.

IMG_6252.jpeg
Kul och snygg; vad är historien bakom Walter Wolf? De använder en illustration av Walter Wolf i den tekniska beskrivningen/manualen för min 3531 klocka så namnet har minst sagt lagt sig på minnwt eftersom jag aldrig behövt kolla en klockmanual så mycket som för mim haha 😁

Jag trodde jag hade sinne för detaljer..
Efter 65 plus i klockträsket, ser jag plötsligt på min gamla trotjänare att timsubben är i en krämig, men härlig kulör.
Ska gå igenom lite ur i lådan, kanske får dom en annan skepnad, och fragment av en städpatrull… gamla ur har alltid en historia, och det flesta förblir olösta..
A062FCA7-14B8-4B1D-99CB-DD2F014A1CD9.jpeg

Tillbaka
Topp