• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_5782.jpeg

Kände inte till att de även tillverkat eller åtminstone brandat klockor. Haspelrullen är från femtiotalet och var då helt outstanding vad gäller mekanik och kvaltet.
IMG_8116.jpeg
IMG_8117.jpeg
Kul att se! Klockorna gjordes i blandad kvalitet (simpla urverk och majoriteten av boetterna i krom), men med väldigt karakteristiska och trevliga tavlor. Exemplaret ovan är manuell och i stål, men jag har också denna automatiska som fått sin gamla kromboett utbytt till en i stål under åren:
IMG_5853.jpeg

Kul att se! Klockorna gjordes i blandad kvalitet (simpla urverk och majoriteten av boetterna i krom), men med väldigt karakteristiska och trevliga tavlor. Exemplaret ovan är manuell och i stål, men jag har också denna automatiska som fått sin gamla kromboett utbytt till en i stål under åren:
IMG_5853.jpeg
Vet du om Mitchell tillverkade uren själva i enskilt kommersiellt syfte eller om de var ngn typ av merch för rullarna?
Urverk i låg kvalité känns inte (för mig) som det riktigt går ihop med deras utmärkta finmekanik på rullarna..

Tillbaka
Topp