Bra garantitid!
De här var inte billiga på den tiden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra garantitid!
Eller hur!Bra garantitid!
De här var inte billiga på den tiden!
Hade de egen boettillverkning? Supercopressor gjorde de såklart inte.Eller hur!
Man hade faktiskt tagit fram en metod här i Sverige för att testa klockornas vattentäthet så garantin kunde man stå för!
Enicar gjorde allt själva så de hade kontroll över produktionen, även av verken som var in-house, så det var ett bra kvalitetsur på den tiden!
Nä, de var ju den största kunden till EPSA gällande SuperCompressor-boetterna men även många andra guldpläterade boetter kom från EPSA. Vet faktiskt inte var övriga boetter kom från men tvivlar på att de hade egen tillverkning av dessa med?Hade de egen boettillverkning? Supercopressor gjorde de såklart inte.
Grattis!![]()
Minsta jag hade, men den färska sonen (8 dagar) får nog vänta en stund till.
Tackar! Dröjer väl, men ska bli kul att se om han delar detta och andra intressen vad det lider.Grattis!
Grattis verkligen, säg till om du vill ha en liten 40-50 tal 24mm stålis eller liknande om inget annat för symbolismens skullsom liten present för att fira![]()
Minsta jag hade, men den färska sonen (8 dagar) får nog vänta en stund till.
En sådan där var min allra första vintageur, som jag sen sålde dumt billigt här på forumet… din råkar inte vara från 1947 enligt serienummer och har ett stort hack i baklocket från mina klumpiga händer som använde en köksax för att öppna den bara för att kolla på verket?Pointer.![]()
Tack! Det är omvälvande tider verkligen, men väldigt mysigt. Gud vad kul! Vill du ge lilla Henning en present så kommer jag inte att stå i vägen, det gäller att smida tidigt så att han startar eget konto vad det lider.Grattis verkligen, säg till om du vill ha en liten 40-50 tal 24mm stålis eller liknande om inget annat för symbolismens skullsom liten present för att fira
Här blir det enkel men bra Tissot Seastar quartz på sprojjlans originalband direkt från @martaSM30 som jag är helnöjd med, även fast jag annars brukar vara länkomanhoppas ni alla får en fin Söndag!
Riktigt härlig
Nu har du lite väl bråttom till 50 inlägg.Riktigt härlig
Med ett så fint namn som Henning ska han få en svensk liten fågel eller liknande då tycker jag minst sagt, jag sorterade mina head only mini-stålisar precis och jag har några snyggingar över som han gärna får med ett schysst band eller länk till… hör av mig i PMTack! Det är omvälvande tider verkligen, men väldigt mysigt. Gud vad kul! Vill du ge lilla Henning en present så kommer jag inte att stå i vägen, det gäller att smida tidigt så att han startar eget konto vad det lider.![]()
47-49, kan jag påminna mig.En sådan där var min allra första vintageur, som jag sen sålde dumt billigt här på forumet… din råkar inte vara från 1947 enligt serienummer och har ett stort hack i baklocket från mina klumpiga händer som använde en köksax för att öppna den bara för att kolla på verket?![]()