• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

a6d5fa6e11bb33b1b7b5acb64f00a775.jpg
Äntligen sneak-dweller! Stort tack Omen för glaset!!

Åh detta 80-tal...

"Vad är grejen med vintage" har jag för mig att någon frågade häromdagen. Att sitta med sin klocka (SD Great White från -81) och kontorsstereo (NAIM NAIT2 från -87) och lyssna på 80-talsmusik (BabylonSister med Steely Dan) en måndagsmorgon, DET är grejen med vintage. Bland annat.
IMG_3206.JPG

Köpt på tradera. kom idag.
Rätt färsk på det här med klockor. Skitskraj när jag budade på denna. Men tyckte att den var jävligt hård.

Just det. Suger tokmycket på att lägga in bilder och sånt. Så jag vet inte riktigt hur bilden blir. Rätta mig om jag felar

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    111.2 KB · Visningar: 133
Köpt på tradera.
Rätt färsk på det här med klockor. Skitskraj när jag budade på denna. Men tyckte att den var jävligt hård.

Chronograph Suisse
Landeron 51
1940-1950

Just det. Suger tokmycket på att lägga in bilder och sånt. Så jag vet inte riktigt hur bilden blir. Rätta mig om jag felar

Tudor Prince Oysterdate 7966 "underline", dvs (troligtvis!) fr -63 m nyrenoverad original-jubilee.

Köpte klockan m en riktigt sladdrig länk som jag trodde var bortom all räddning men chansade på att Michael Young skulle kunna rädda den...

Före renovering:
6522fd9d3ad9d748a4a3c3de89770f25.jpg

Efter en (snabb!) vända i Hongkong:
ad17953ac272051174ecff5ab2196308.jpg

Väldigt nöjd m renoveringen, hade egentligen inte tänkt använda länken då jag föredrar läder eller nato före stål men i detta fall så får denna hänga på. Inte för sladdrig, inte för tight som jag har hört att det kan bli när mr Young levererat - rekommenderas för den som vill få nytt liv i sin gamla jubilee-länkar!

Tillbaka
Topp