• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Daglig beater

Greven78

Basic
Jag är på jakt efter en klocka jag kan använda dagligen utan att behöva vara rädd för att slå i den i något, jag vill kunna ha på den oavsett aktivitet. Just nu har jag en AP ROO rosegold men den är jag lite nojjig med och tar av och på flera gånger varje dag, när kidsen vill brottas, när man skall plocka i och ur diskmaskinen, när man skall fixa något på jobbet o.s.v. av å på, av å på ;)

Casio G shock ligger ju nära till hands såklart men finns det några andra rekommendationer om man ändå vill ha lite mer lyxkänsla över klockan?

Vänta nu. Tar du av klockan när du plockar ur diskmaskinen? :woot:
Vissa gör det!
Själv tömmer jag septitanken på husbilen med klocka på.
Oavsett vilken av dom det är!
Squale, Zelos och Zodiac har klockor som funkar, om det ska vara billigt och tåligt.
Annars finns ju INOX! ;)
Explorern (både I,II) är klockor som gillar att jobba!
Slog ju i stolp med slägga, jobbade i skogen och rev en massa med Expyn i höstas. Hur stabil som helst! :)
Edit: Min förra chef brukade köra med sin Nautilus i husbilsverkstan!

Alltså om det gäller lite mer lyxkänsla som du skriver, ta gärna nån sub eller gmt här på forumet, men om du skit i då Seiko Marinemaster 300 SBDX017 osv, och några Certina divers

BB58 får min röst
3C7DA5CF-4434-4D99-B88A-C925D17D36A8.jpeg

Sinn har flera EZM-modeller som tål det mesta.
Victorinox INOX tål ”allt”.

Finns ju hur mycket klockor som helst i stål, nytt eller beg, mellan några-100K som tål detta. Välj efter smak och budget. Skall man behöva G-shock för att tömma diskmaskin eller brottas med kidsen o_O

Finns ju hur mycket klockor som helst i stål, nytt eller beg, mellan några-100K som tål detta. Välj efter smak och budget. Skall man behöva G-shock för att tömma diskmaskin eller brottas med kidsen o_O

Jag tycker såklart G-shock är fräna också men inte så dressat ;)
Just nu använder jag min AP dagligen som sagt men skulle vilja ha något mellanting för dagligt bruk. Jag vet inte vad jag vill ha utan rätt som det är dyker det upp något som känns rätt och då blir det köp ;)

Kör en 114060. Tål det mesta.
Och skulle du få ett par rejäla dings så är det bara att polera ner boetten, så får du en 14060 med maxi dial, keramiskt insert samt den goa solida länken med diver extension. Inte fy skam :woot:
Japp den har lite klass. Skall kanske ta mig till någon handlare och prova i veckan. Finns i fler färger antar jag, får googla runt lite.

Tål en sådan lite stryk utan att bli helt repig och sunkig?

Japp den har lite klass. Skall kanske ta mig till någon handlare och prova i veckan. Finns i fler färger antar jag, får googla runt lite.
Repig kommer alla beaters bli, så är det.
114060 och 116610 får du gå till gråhandlare och testa. Dom är svarta. Stålvarianten finns i svart och grönt.
Finns i blått med och då är klockan i vitguld vilket är grymt

Just 114060 finns bara i svart och du lär inte hitta någon hos AD.

Men tråden känns lite udda. Några fler preferenser har du väl? Nu kan vi ju lika gärna tipsa om allt mellan himmel och jord så länge det inte är guld.

Du får köpa lite blandade beaters i olika prisklasser och sen testa dig fram till vilken som ger mest lyxkänsla men samtidigt inte gör ont i själen när du råka smälla till den mot kaffemuggarna ;)

Jag är på jakt efter en klocka jag kan använda dagligen utan att behöva vara rädd för att slå i den i något, jag vill kunna ha på den oavsett aktivitet. Just nu har jag en AP ROO rosegold men den är jag lite nojjig med och tar av och på flera gånger varje dag, när kidsen vill brottas, när man skall plocka i och ur diskmaskinen, när man skall fixa något på jobbet o.s.v. av å på, av å på ;)
Casio G shock ligger ju nära till hands såklart men finns det några andra rekommendationer om man ändå vill ha lite mer lyxkänsla över klockan?
Det framgår inte riktigt hur mycket stryk den ska tåla samtidigt som du vill att den ska ha lite lyxkänsla, men om du tänkt bära den "bara normalt" utan att vara allt för rädd om den skulle jag säga att du ska kolla på kvarts, och med fördel något i titan. Sen kan ju priset vara en faktor? En riktigt snygg klocka du slipper nojja över till ett bra pris är givetvis en klocka jag själv äger... ;)
IMG_1189.jpg

Om priset i sig gör att man känner sig mindre orolig över klockan tycker jag Longines har många som borde kunna funka. Sjöö Sandströms Royal Steel är väl också en bra dressad vardagsklocka. Och med Sjöö som aktivator, Epoch President borde också vara en kandidat
EP3001S.jpg.png

Varför inte en stål gshock? Integrerad länk som du är van vid men tål allt och går alltid rätt på sekunden.
DSC03630.jpg
DSC03657.jpg
DSC04798.jpg

Tillbaka
Topp