• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Daglig beater

Vet faktiskt inte om ts skojar eller är allvarlig! Är du allvarlig så tycker jag nog att du inte skall ha en klocka på dig alls. Titta på mobilen vad klockan är de gånger som du inte leker med barnen, tömmer diskmaskinen, byter papper på toaletten eller gör något annat äventyrligt! Eller så köper du helt enkelt en klocka som du både gillar och har råd att repa upp!
Nej jag skojar inte men tråden spårade lite då jag från början tänkte lite G-shock fast med mer lyxkänsla och nu är vi uppe på helt andra modeller. Jag har råd att repa upp min AP, jag har även råd att slänga den i papperskorgen men det vill jag inte, jag vill behålla den och ha den så fin som möjligt. Jag kommer högst troligt köpa både en Rolex sub eller SD samt någon mer AP på sikt, skall bara hitta rätt. Provade faktiskt Suben på hedens guld idag, kändes lite liten för min smak men det kan ha att göra med klossen jag dagligen bär.

Fast det är kol och plast. Kolfiber är mjuka men starka. Boetterna är inte reptåliga och får de inte fibrerna åt rätt håll kan de spricka.
Kolfiber är ett fantastisk material, häftig effekt av att blanda plast och kol. Men det är på sätt och vis levande!
Har spelat oerhört mycket biljard med kolfiberkö. Ger helt sjuka skruvar!
Kevlar är väl mindre flexibelt @Aurum ?

Kolfiber är ett fantastisk material, häftig effekt av att blanda plast och kol. Men det är på sätt och vis levande!
Har spelat oerhört mycket biljard med kolfiberkö. Ger helt sjuka skruvar!
Kevlar är väl mindre flexibelt @Aurum ?
Tvärt om, kevlar är segare och inte lika sprött. Därför man framförallt tidigare blandade in lite kevlar i kolfibern vid behov.

Nej jag skojar inte men tråden spårade lite då jag från början tänkte lite G-shock fast med mer lyxkänsla och nu är vi uppe på helt andra modeller. Jag har råd att repa upp min AP, jag har även råd att slänga den i papperskorgen men det vill jag inte, jag vill behålla den och ha den så fin som möjligt. Jag kommer högst troligt köpa både en Rolex sub eller SD samt någon mer AP på sikt, skall bara hitta rätt. Provade faktiskt Suben på hedens guld idag, kändes lite liten för min smak men det kan ha att göra med klossen jag dagligen bär.
Nu har jag ju inte de ekonomiska möjligheterna att köpa AP.
Men tycker nog att du ska satsa på nån fler klocka att rotera med!
Både trevligt för dig och bra för klockan att få vila.

Jag kör en Aerospace som daglig beater och den får smaka på en del i mitt jobb som hantverkare. Inte den vackraste kanske men lätt och tunn vilket är skönt
36668D88-F396-46C5-BD2A-9A1DB88A988F.jpeg

Känner mig som ett hack i skivan, men min Zelos är mitt ständiga råd för beaters. Brons blir bara snyggare med användning och den har tålt allt jag kastat mot den. Den är klart fortfarande en mekanisk klocka, men det låter inte som att det är extremt slagtåliga grejer du nödvändigtvis vill ha.

För mig är den allt jag önskar i en beater. Älskar mekaniska klockor, den är klassad 500m, iögonfallande urtavla, mycket bra lume och en rysligt tålig boett. Jag har fått mycket uppmärksamhet av både vänner och främmande, så den faller fler i smaken var jag kan avgöra :)
IMG_20190724_100615.jpg

Edit: Ser nu att du föredrar större klockor. Då kommer denna sannolikt upplevas som liten. Formatet är dock mycket bra för en beater. Jag upplever att tjockare och större klockor är betydligt mer utsatta.

Inte den vackraste! ? Klar smaksak men för mig är det en av mina favoritmodeller som är svårslagen när det kommer till looks, comfort samt funktionalitet.
Haha ja den är helt klart cool och jävligt skön på armen. Men rent utseendemässigt finns det rätt många klockor som tilltalar mig mer. Din Evo som du hade annons på efter denna var riktigt schysst!

Jag gillar att ha en beater och skrota runt i, vid lek med mina små barn eller diverse hushållssysslor.

6837A849-40E7-4080-B708-C23C574DC417.jpeg

Titta på min annons om du vill ha nedan. Du gillar ju lite större klockor, så borde passa :)

84F42204-92DA-4C9C-A627-86960C4EDA01.jpeg

Själv har jag fastnat för brittiska NITE, som ett tag var officiella leverantörer till deras specialförband SAS.
Denna har jag, och det är en svårslagen beater!
Att den dessutom kan merutnyttjas till lampa vid nattläsning är ett plus! ;)
HAWK T100.
Tycker man den känns stor (den bärs mycket smidigare/mindre än millimeterna visar!) har dom en G10-serie de själva kallar MX10.
https://www.nitewatches.com/gb/store/hawk
Beater 2.0
HAWK.jpg

Själv har jag fastnat för brittiska NITE, som ett tag var officiella leverantörer till deras specialförband SAS.
Denna har jag, och det är en svårslagen beater!
Att den dessutom kan merutnyttjas till lampa vid nattläsning är ett plus! ;)
HAWK T100.
Tycker man den känns stor (den bärs mycket smidigare/mindre än millimeterna visar!) har dom en G10-serie de själva kallar MX10.
https://www.nitewatches.com/gb/store/hawk
Beater 2.0
HAWK.jpg

Jag hade faktiskt en Nite för några år sedan när jag jobbade inom FM, skänkte den senare till en kamrat som löste av mig på utlandstjänst.

DSC_2834.JPG
Här är min beater. Lätt att bära, stryktålig och med alarm. Tycker den är den mer estetiskt tilltalande av G-shock klockorna.

Tillbaka
Topp