• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för nytt - köptips!

R0B

Panerai
Kära Klocksnackare!

Nu ska jag uppdatera klocklådan. Tänkte be om er hjälp! :)

Jag har siktet inställt på antingen en Rolex av nyare modell (gärna 40mm eller större)eller AP RO 15300 & 15400 eller liknande AP. Men jag kan tänka mig något helt annat också!

Ni som äger en AP, eller är pålästa - är det något som man bör tänka på inför ett köp? Som jag förstått det så kostar deras service lite extra.

Jag tar tacksamt emot idéer och förslag, och har ni något till salu som ni tror passar så hojta till på PM! :)

Har ingen speciell budget, men vill inte gå över 100K, behöver heller inte vara i närheten av det. Viktigast är att det är en snygg klocka!

Hit me!

Mvh,
Robert
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har för mig att du äger en TT Sub och en Omega. Kanske kan det vara en ide med en kronograf, så du får en bra bredd i samlingen?

Tex Rolex Daytona.. Listpris strax under 100k

Slänger upp en bild samtidigt
ImageUploadedByTapatalk1416651378.292771.jpg
 

R0B

Panerai
Magnlar, Du har ju grym koll! Har både TT sub och omega. Äger dock även en kronograf, en bratte crosswind, men daytonan är helt klart snygg. Ett alternativ jag inte riktigt tänkt på tidigare, bra tips!
 

R0B

Panerai
Jag måste säga att jag diggar min Expy mer o mer. En sån kanske vore nåt? Sparar du massa pengar oxå ;)
IMG_4640.JPG
Har inte testat någon, men spontant känns den inte helt klockren. :)
Jag ska försöka testa en vid tillfälle, det är ju skillnad att bara se en klocka på bild. Tack för tipset!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har inte testat någon, men spontant känns den inte helt klockren. :)
Jag ska försöka testa en vid tillfälle, det är ju skillnad att bara se en klocka på bild. Tack för tipset!

Japp irl är det som alltid bäst att kolla vad man själv gillar...en DD kanske vore nåt annars?
 
Går också i köpas tankar men startar nog en egen tråd så jag inte rör till din.

OnT: Så ställer jag mig nog i Explorer hörnet där jag själv befinner mig just nu:)
 
Ser att jag är andre man på bollen, men en Daytona är ett riktigt bra köp. Dessutom är det en av de snyggaste klockorna som finns idag! Kör på Daytona!
 
  • Like
Reactions: R0B

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Magnlar, Du har ju grym koll! Har både TT sub och omega. Äger dock även en kronograf, en bratte crosswind, men daytonan är helt klart snygg. Ett alternativ jag inte riktigt tänkt på tidigare, bra tips!

Nja, har lite lätt att minnas saker bara :)
Om du gillar bratten, så kan en GMTC vara ett alternativ.
Annars flippar du bratten och köper en Daytona istället. :)

Daytonan är klart mer slimmad än en Sub. Känns mer dressad än sportig.
Men testa en och känn.
 

R0B

Panerai
Nja, har lite lätt att minnas saker bara :)
Om du gillar bratten, så kan en GMTC vara ett alternativ.
Annars flippar du bratten och köper en Daytona istället. :)

Daytonan är klart mer slimmad än en Sub. Känns mer dressad än sportig.
Men testa en och känn.
Det här med flippa är nog inte min grej. Känns inte som man borde sälja sina klockor. Speciellt inte min bratte, första riktiga klockan - den ligger lite för varmt om hjärtat.
Men man ska aldrig säga aldrig. :) I framtiden kanske jag säljer ett gäng klockor för att spara ihop till en riktigt fet!

Testade BLNR tidigare. Var ganska säker på att det skulle bli nästa köp, men vi kom inte riktigt överens. Daytonan känns mer och mer tilltalande. :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Härliga problem vi dras med...

Just nu skulle jag nog satsa på en daytona om jag hade samma problem som du.

Kan måntro en IWC igny vara ett alternativ? Integrerad länk. Mycket trevlig i vitt utförande.
 
  • Like
Reactions: R0B

Chuck

Patek
2-Faktor
Hade kört på en sd4000, AP pallar mycket men att dinga en 100K klocka är nog inte kul. sDn mår bara bra av det :D
 

R0B

Panerai
Helt fantastiskt problem! :)

Har inte haft nöjet att testa ingyn live, men på bild ser den ok ut. Ganska snarlik royal oaken dock, och jämför man dem vinner APn i min bok.
Men det hade varit kul att få kika på en. Ska på gtg nästa vecka, får hålla tummarna att någon har med en iwc dit! :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
ClymerRO01.jpg

Jag vet inte med dig men när jag har den summan liggandes kommer jag garanterat slå till på en royal oak. :)
 
Topp