• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags igen - Breitling och ERIKSON Urhandel bjuder till AW!

Vi som var där förut funderar nu på om det är värt att åka dit o stå utanför bara för att nästan få klämma på de där fina brattarna.
Edit: Någon som är där kan väl kolla vad eriksson tar för en fullservice på en navitimer A23322 från ca 2007.

Fantastisk kväll! Stort tack till @ERIKSON URHANDEL och breitling förstås
IMG_6107.JPG

IMG_6108.JPG

IMG_6111.JPG

IMG_6112.JPG

Stealth
IMG_6117.JPG

IMG_6116.JPG

Sjukt trevligt event, som vanligt grymt anordnat av @Denke, @Spencer66, @ERIKSON URHANDEL och Breitling. Jättegod mat, ytterst trevligt häng , klockkläm och en mysig goodiebag. Riktigt nice! Bjuckar på lite bilder från kvällen:

image.jpeg

Coola lokaler hos Breitling i Täby

image.jpeg
Red arrow... Tuff.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Ett spännande besök in i urmakarverkstaden där verkstadschefen, @Echo Delta mfl höll till. Sista bilden visar processen hos Breitling då de polerar klockor. Intressanta diskussioner kring polering i allmänhet uppstod.

image.jpeg

Ett par filmer för att påvisa Breitlings varumärke och dess tillhörighet till flygindustrin.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

En drös schyssta Brattar. Den sista på @marlun handled. Sjukt fina skiftningar i tavlan!

image.jpeg
image.jpeg

Kvällens favorit. Alltså allvarligt - bär man den här bjässen kan man inte bry sig mindre om vad folk tycker om en. Kolla det där verket!!!

image.jpeg

Sitter nu och tjillar i min nya souvenir som låg tillsammans med fina kataloger och god lokal pale ale från Sundbybergs köksbryggeri i goodiebagen vi fick. En extremt lyckad kväll! Tusen tack alla inblandade!

Kvällens Himla spännande första klockakivitet. Kan säga att detta kan det bli fler av ;)
Inte världens bästa bilder, saknar talangen att fota med sammetshandskar :)
IMG_2157.JPG

Stor och bitig, helt enkelt hård :)
IMG_2160.JPG

Kvällens personliga favorit. Härligt läcker och ren i sin tvåton, men trots detta mycket detaljer. :)
IMG_2163.JPG

Kvällens guldklimp, helt seriös en jädra bilförsäljar klocka. Mer håll käften blir det nog inte. Tror det även det var den folk i allmänhet hade svårast att släppa ;P
IMG_2162.JPG

Beviset på vilken klocka som hade störst dragningskraft ;D

Har verkligen ändrat uppfattning om en del Breitlingmodeller efter besöket. Framförallt har jag aldrig gillat Navitimern fram till nu, blev helt såld.
Otroligt bra ordnat event, fyra timmar kändes som en timme.
Tack alla inblandade!

Lite bilder, hoppas jag skriver rätt nu....

DSC_1455.JPG

Gjord i Breitlight, nytt material (Patent Pending). Stor klocka minimal vikt. 1/3 av titan har jag för mig.

DSC_1453.JPG

Superocean black steel.

DSC_1469.JPG

Testväskan för nya Emergency. Sänder på två kanaler. Ena kanalen går till en satellit som larmar närmaste räddningsstation.
Andra kanalen sänder för att underlätta positionering. Tyckte jag hörde siffran 10 eller 100 meter noggranhet nämnas.
Klockan är som ett enda ENORMT brutalt stycke titan.

DSC_1443.JPG

Har fan valt fel yrke....

DSC_1447.JPG

Aerospace. Den högra tillhörde ställets samling. (Den vänstra är min)

DSC_1468.JPG

Genomgång av E. Sändarmodulen i påsen till höger. Stora vita saken är batteriet. Kan sända i två dygn. Längst upp mellan dom vita blocken ett bandstift.

DSC_1460.JPG

Guldingen.
DSC_1470.JPG

DSC_1474.JPG

Coola lokaler som sagt.

DSC_1445.JPG

Ytterligare en Aero från samligen (högra). Den snyggaste i mitt tycke.

DSC_1451.JPG

Navitimer Black Steel, min favorit. För övrigt var det orerhört mycket svart. Svart är det nya blanka....

DSC_1458.JPG

DSC_1444.JPG

Gammal vs. ny E. Den gamla sänder bara på en kanal.

Bilagor

• DSC_1450.JPG
    DSC_1450.JPG
    132.8 KB · Visningar: 28
  • DSC_1457.JPG
    DSC_1457.JPG
    80.3 KB · Visningar: 26
  • DSC_1442.JPG
    DSC_1442.JPG
    74 KB · Visningar: 29
  • DSC_1452.JPG
    DSC_1452.JPG
    135.9 KB · Visningar: 26
  • DSC_1441.JPG
    DSC_1441.JPG
    71.2 KB · Visningar: 23
Ett oerhört stort tack till @ERIKSON URHANDEL , Breitling Sverige, @Spencer66 och alla inblandade! Tiden flög verkligen iväg men det är ju som det ska vara när man har kul. Det var verkligen kul att få se hur det ser ut i verkstaden och att få chansen att klämma på flera spännande modeller. Nu är jag dock helt torsk på en Navitimer till plånbokens förtret. Måste ju matcha den fina kepsen jag fick. :)

Senast ändrad:
Ett oerhört stort tack till @ERIKSON URHANDEL , Breitling Sverige, @Spencer66 och alla inblandade! Tiden flög verkligen iväg men det är ju som det ska vara när man har kul. Det var verkligen kul att få se hur det ser ut i verkstaden och att få chansen att klämma på flera spännande modeller. Nu är jag dock helt torsk på en Navitimer till plånbokens förtret. Måste ju matcha den fina kepsen jag fick. :)
Du är inte ensam om Navitimer tankarna. Fastnade för den i helguld och Transocean i helguld.

Den va fin men jag vill ha den klasiska i stål, svart tavla med vita subdials. Okej, vitguld skulle funka om det fanns och jag slapp stå för merkostnaden från stål. ;)
Stål är aldrig fel men tyckte den i gulguld var så mycket mer "håll käften" bratte. Sen är det naturligtvis en "viss" prisskillnad.

Tillbaka
Topp