• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dammsugare för konnässören?

Perfa! Så fort granhelvetet åker så blir det nyinköp

Börja med att köpa en bra plastgran så behöver du inte vänta på att granen åker ut ... ;)
Gran 2020-01-06.jpg

Börja med att köpa en bra plastgran så behöver du inte vänta på att granen åker ut ... ;)
Gran 2020-01-06.jpg
Haha sorry där går min gräns, precis som med klock kopior 😂

Tänkte mer på sladdarna till belysningen och alla klappar nuvarande roboten klöddar in sig med. Då ska vi inte snacka om Nisses egna landskap barnen byggt upp, fanimig mer heligt än Betlehem 😆

Vet du hur våtmoppning fungerar?
Framför allt funderar jag på om roboten undviker mattorna?
Jag kör 5:an. Man byter ut bakstycket relativt enkelt och sätter dit en balja med vatten samt moppdelen. Gjort på ett kick. Den undviker dessvärre själv inte mattor men det fixar man själv i appen sprättlätt med att markera zoner där den ej ska moppa. Sjukt nöjd med vår 5:a, Haft den över 1 år och kör i princip dagligen. Rekommenderas varmt

Flera våningar? Haha har jag missat något, kan dom jävlarna gå i trappor nu? Eller åka hiss själva?
De bygger en karta över huset som de sparar och navigerar efter. Så man kan ex ställa in zoner där den inte ska köra.

På s6 kan man ha flera kartor lagrade, en för varje våning/etage. Annars kan man bara ha en våningskarta. Då blir det knas om man inte köper en damsugare för varje våningsplan.

Finns tricks att komma runt detta men det är jättebökigt. Flytta mellan våningarna får man så klart göra själv. Vi har ca 140m2 golvyta per våning, funkar utmärkt att flytta mellan.

Vet du hur våtmoppning fungerar?
Framför allt funderar jag på om roboten undviker mattorna?
Åtminstonde med S6 så kan du definiera mattorna som rum/zoner där den ska stänga av vattnet. Jag struntar i det och bara kör på mattorna, funkar. Den har lite svårare att ta sig över kanter/mattkanter med moppen monterad.

Alternativet är att sätta upp "no mop" zoner. Då kör den inte just där om moppen är monterad.

Tillbaka
Topp