Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant det där med skicket. Hur pass korrekt brukar det som handlarna anger vara rent generellt? Kanske finns någon egen tråd om det?Vad tror ni om denna pärla?
https://www.chrono24.se/rolex/datej...erviced-blue-dial-jubilee-2815--id5183083.htm
Jag gillar inte riktigt att skicket anges som "0 = oanvänd" när den är uppenbart använd, en det är kanske en småsak i sammanhanget?
Haha korrekt, men mest för att klockan saknar cert och är polerad.Nja, inte fullset och -200 istället för -234 drar ju ned det lite. Inte att det inte är ett okej pris, men tror inte Nicky blir nöjd med den i längden.
Hehe, nu när jag tittar har den skicket "1 (Mycket gott skick)" CondizionI - CONDITION Usato - UsedVad tror ni om denna pärla?
https://www.chrono24.se/rolex/datej...erviced-blue-dial-jubilee-2815--id5183083.htm
Jag gillar inte riktigt att skicket anges som "0 = oanvänd" när den är uppenbart använd, en det är kanske en småsak i sammanhanget?
Testa dig fram! Jag hade spontant kört på klassiskt häng om den inte är allt för mycket..Orolig för att en jubileelänk med hidden clasp ska bli för stor då den inte har nån microjustering. Hur bär man sig då åt för att få den perfekt? 1,5 länkbit eller kör man helt enkelt på ett härligt "bilhandlarhäng"? Vad kostar då en sådan länkbit?
Har för mig att priset ligger runt 4-500.Orolig för att en jubileelänk med hidden clasp ska bli för stor då den inte har nån microjustering. Hur bär man sig då åt för att få den perfekt? 1,5 länkbit eller kör man helt enkelt på ett härligt "bilhandlarhäng"? Vad kostar då en sådan länkbit?
Suget efter en DJ, vit tavla, har blivit stort nu. Alldeles fööör stort haha. Står lite i valet o kvalet mellan en 1601 eller en 116200(vill ha slät stål ring på den nya).
@Ernesto , jag gillade ju verkligen din 116200 de få dagar du körde med vit tavla så gärna någre mer bilder på den
Och ni (få) med en vit-tavlad 1601 ( ja, jag gillar den reffen på vitguldsring), upp med bilder!!!
Superjubilee är det rätta på en 116200, i mitt tyckeOm det blir en 116200 så vill jag nog ha den på superjubilee, blir lite trist med oysterlänk o vit tavla..
Och jag har nu kört dykare i stort sett så länge jag haft en klocka så känner nu att det är dags att gå ner i size. Men om det blir en 1601 så blir det nog även en Tudor BB som toolig komplement, blir det en 116200 så är den ju både dressig OCH toolig (tät)
Blå tavla går bort då frugan har en blåtavlad 114200 (husvagns-varning)..
Jag har också gått till att tycka att jubilee på 116200 och oyster på 116234 passar bäst.Superjubilee är det rätta på en 116200, i mitt tycke
Den släta glasringen gifter sig väldigt bra med jubileelänken. Brukar titta på länken minst lika mycket som på själva klockan.Jag har också gått till att tycka att jubilee på 116200 och oyster på 116234 passar bäst.
Tycker att det blir väldigt mycket intryck med fluted och jubilee. Men det är en smaksak förstås.Sjukt svårt det där vilken man ska köra på och vilken kombination som är bäst. 116200 ska iaf absolut inte vara på oyster men frågan är om 116200 på jubilee eller 116234 på oyster eller jubilee är den optimala datejusten. Jag har länge tänkt att 116234 med jubilee är den perfekta datejusten men samtidigt undrar jag lite ibland om fluted bezel med jubilee gör att klockan ser lite....gubbigare ut? Det borde ju vara tvärtom.
Nädå. 34 med jubilee är det enda rätta. Det vet du! Däremot kan kanske 116200 fungera på oyster eftersom den ändå inte ser ut som en DJ. Lite som OP är grym på oyster.Sjukt svårt det där vilken man ska köra på och vilken kombination som är bäst. 116200 ska iaf absolut inte vara på oyster men frågan är om 116200 på jubilee eller 116234 på oyster eller jubilee är den optimala datejusten. Jag har länge tänkt att 116234 med jubilee är den perfekta datejusten men samtidigt undrar jag lite ibland om fluted bezel med jubilee gör att klockan ser lite....gubbigare ut? Det borde ju vara tvärtom.
34 är absolut gubbigt, det är för litet och helt otänkbartNädå. 34 med jubilee är det enda rätta. Det vet du! Däremot kan kanske 116200 fungera på oyster eftersom den ändå inte ser ut som en DJ. Lite som OP är grym på oyster.
Tror han syftar på 116234, eller?34 är absolut gubbigt, det är för litet och helt otänkbart
Doh isåfallTror han syftar på 116234, eller?
Det är det jag tycker är fördelen med nyare Datejusts, när boetten är lite kraftigare ser de modernare och fräschare ut. Nu kanske mina åsikter framstår som starka dock, självklart är även äldre Datejusts fina.Är inte hela grejen med en datejust att den ska vara lite gubbig? Det behöver ju inte vara en dålig grej att se hunkig och världsvan ut.