Kan man byta tavla på en Datejust ifall man känner för det? Skall kanske införskaffa en Datejust (36mm) i framtiden och är sugen på en med blå tavla. Tänkte ifall man tröttnar på färgen och vill ha något nytt senare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp.Kan man byta tavla på en Datejust ifall man känner för det? Skall kanske införskaffa en Datejust (36mm) i framtiden och är sugen på en med blå tavla. Tänkte ifall man tröttnar på färgen och vill ha något nytt senare.
Finns hela trådar i ämnet som du kan leta upp.Låter vettigt. Talar vi 5-10% cirka?
-Eller mer?
Är rätt novis när det gäller priser nämligen, så bättre att fråga så man har någon referenspunkt att utgå ifrån, vid eventuell förhandling ifall köp kommer ske.
Tack för snabbt svar.
Låter vettigt. Talar vi 5-10% cirka?
-Eller mer?
Är rätt novis när det gäller priser nämligen, så bättre att fråga så man har någon referenspunkt att utgå ifrån, vid eventuell förhandling ifall köp kommer ske.
Tack för snabbt svar.
Ja, något sådant.Låter vettigt. Talar vi 5-10% cirka?
-Eller mer?
Tack för snabbt svar.
Sportiga dressare ifrån andra tillverkare för att komplettera en Sub borde vara en barnlek. Allt handlar väl om budget? Istället för en Omega Aqua Terra finns ju Globemaster eller De Ville serien. Eller varför inte något ur Tudor Style med fluted bezel? Men för att återkoppla till din första fråga, ja, det är coolare med en DJ än en sub. DJ´n finns ju med ganska många tavlor och index variationer medans en sub är en sub även i dom olika utföranden den finns i. En DJ funkar ju alltid medans en sub funkar "nästan" lika ofta men då just för att det är en Rolex. En modern Certina DS dykare till kostym? Inte i min bok... Lycka tillÄr det roligare med en modern Datejust än en Sub? Funderar över min framtida klocksamling och känner att det finns betydligt mer intressanta dykare hos andra tillverkare så jag överväger att flippa Subben för en Datejust och sen komplettera med 1-2 dykare, kronografer eller liknande från andra tillverkare, typ Omega eller Zenith. Att bygga basen på en Subb och komplettera med roligare sportiga dressare från andra tillverkade verkar svårare. Eller tänker jag fel?
Japp.
Ny tavla kostar typiskt ca 5k, om det inte är is eller annat special. Byte fram o tillbaka omkring 1000:-
Tänkte göra mitt första försök att nyttja den kollektiva kompetensen i tråden. på jakt efter en DJ med femsiffrig referens och gärna med länk. Stötte på denna på blocket härom dagen. Spontana tankar?
https://www.blocket.se/blekinge/Rolex_Datejust_16014_Jubilee_med_akthetsintyg_68607008.htm?ca=15&w=3
Tänkte göra mitt första försök att nyttja den kollektiva kompetensen i tråden. på jakt efter en DJ med femsiffrig referens och gärna med länk. Stötte på denna på blocket härom dagen. Spontana tankar?
https://www.blocket.se/blekinge/Rolex_Datejust_16014_Jubilee_med_akthetsintyg_68607008.htm?ca=15&w=3
Ser fin ut! Om inte box och cert finns så tycker jag priset är i överkant. Max 25 skulle jag säga vid privataffär.Hej,
Jag är ute efter min första DJ och skulle vilja ha en från 1973 med svart tavla och hittade denna 1601 på Chrono24 för 30K, vad tycker ni är priset korrekt satt?
![]()
![]()
![]()
Ingen box eller cert följer med men visst ser den fin utSer fin ut! Om inte box och cert finns så tycker jag priset är i överkant. Max 25 skulle jag säga vid privataffär.
Jag vet inte vem säljaren är eller om ni redan haft kontakt, men min erfarenhet när det handlar om beggat är att man kan komma med ett bud. Givetvis på ett trevligt sätt där man motiverar varför man är villig att i detta fall tex betala 23,5. Typ, "jag har letat just efter denna årsmodell men tycker att utan box och cert och vid en snabb affär kan jag tycka att 23,5 får mig att göra affär direkt, annars får jag väl leta lite till och återkomma". Det brukar vara en början. Kan du dessutom konversera på personens hemspråk brukar det gå ännu bättre. Lycka till och ha lite is imagenIngen box eller cert följer med men visst ser den fin ut
Gör ju det hela lite jobbigt, får ta mig en funderare under natten..
Tack för tipset!Jag vet inte vem säljaren är eller om ni redan haft kontakt, men min erfarenhet när det handlar om beggat är att man kan komma med ett bud. Givetvis på ett trevligt sätt där man motiverar varför man är villig att i detta fall tex betala 23,5. Typ, "jag har letat just efter denna årsmodell men tycker att utan box och cert och vid en snabb affär kan jag tycka att 23,5 får mig att göra affär direkt, annars får jag väl leta lite till och återkomma". Det brukar vara en början. Kan du dessutom konversera på personens hemspråk brukar det gå ännu bättre. Lycka till och ha lite is imagen![]()
Hej,
Jag är ute efter min första DJ och skulle vilja ha en från 1973 med svart tavla och hittade denna 1601 på Chrono24 för 30K, vad tycker ni är priset korrekt satt?
![]()
![]()
![]()
Tack för era råd, jag försökte pruta (i trevlig ton) ner den lite försiktigt med först 5K sedan 3K och fick nedan ganska snorkiga svar så han kan få behålla klockan det dyker väl upp fler så småningom.. Is i magenSäger som de andra; fin klocka men 30k är i överkant, särskilt då du måste ta med en service i kalkylen, vad säljaren än säger. Försök få ner den 5k.
Det var ju ett ganska snorkigt svarTack för era råd, jag försökte pruta (i trevlig ton) ner den lite försiktigt med först 5K sedan 3K och fick nedan ganska snorkiga svar så han kan få behålla klockan det dyker väl upp fler så småningom.. Is i magen
"Sorry I can't do that.
I don't know about you, but as far as I am concerned, I don't work for loosing money!
No trouble, this watch will be sold anyway in the next few days. "
"Thanks for your answer. FYI: "losing" is the correct spelling. For this I will charge you app. 5K SEK."Tack för era råd, jag försökte pruta (i trevlig ton) ner den lite försiktigt med först 5K sedan 3K och fick nedan ganska snorkiga svar så han kan få behålla klockan det dyker väl upp fler så småningom.. Is i magen
"Sorry I can't do that.
I don't know about you, but as far as I am concerned, I don't work for loosing money!
No trouble, this watch will be sold anyway in the next few days. "
"Thanks for your answer. FYI: "losing" is the correct spelling. For this I will charge you app. 5K SEK."
Funderade kring sen här som ligger ute på K&S. Vad är det för skumma visare utan lume? Finns det sådana servicevisare?
https://klocksnack.se/threads/rolex-115200-prisbump.63669/
Ok. Hade bara aldrig sett visare på en Date utan lume, så därför blev jag lite fundersam.Finns ju Date med diamanttavla, diamant/arabiska och romerska och dessa har jag sett med visare utan lume. Så antingen är bara visarna eller tavlan bytt i den.
Några bilder snodda från inturnets:Ok. Hade bara aldrig sett visare på en Date utan lume, så därför blev jag lite fundersam.
I saved you an "o". Is it worth 5k?Ska kontra med den![]()
Haha, snubben sa att det satt ett tissot ETA-verk i klockan (dvs Rolex-urverket var utbytt). Kändes inte lika intressant då, trots erbjudande om rejält nedsatt prisTycker också att den ser okej ut. Be om fler bilder ur andra vinklar och posta här.
En nyservad Rolex med Tissotverk? Det var det konstigaste jag har hört!Haha, snubben sa att det satt ett tissot ETA-verk i klockan (dvs Rolex-urverket var utbytt). Kändes inte lika intressant då, trots erbjudande om rejält nedsatt prisjakten fortsätter!