Rehnström
Basic
Kan vara så urverket det byttes långt innan och servicen inte var en "service", men vad vet jag? Märkligt oavsettEn nyservad Rolex med Tissotverk? Det var det konstigaste jag har hört!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan vara så urverket det byttes långt innan och servicen inte var en "service", men vad vet jag? Märkligt oavsettEn nyservad Rolex med Tissotverk? Det var det konstigaste jag har hört!![]()
Värsta bluffmakaren!! Han har ju skrivit i annonsen att den är servad hos Nymans och bifogar äkthetsbevis. Även verksnummer har han ju skrivit ut.Haha, snubben sa att det satt ett tissot ETA-verk i klockan (dvs Rolex-urverket var utbytt). Kändes inte lika intressant då, trots erbjudande om rejält nedsatt prisjakten fortsätter!
Ja. Nymans skulle inte serva en sådan bastard och äkthetsintyget känns ju något tveksamt... Vad hände med originalverket efter servisen!?Såhär skrev han i alla fall:
Hej igen, jag har Rolex klockan kvar men urverket är ett Tissot Tissot ETA
med 25 juveler och automatisk rörelse - precis som originalet med fullt
fungerande quickset datum. Nya tätningar och packningar. Även trycktest
utan anmärkningar.
Servicebok ingår. Eftersom urverket inte längre är ett Rolex verk så har
jag nu satt ner priset till bara 15 000:-
- som sagt, märkligt !
Haha, snubben sa att det satt ett tissot ETA-verk i klockan (dvs Rolex-urverket var utbytt). Kändes inte lika intressant då, trots erbjudande om rejält nedsatt prisjakten fortsätter!
Köpte!@andersius,
Köp den.
Jag hade köpt den för 30k, om jag var ute efter en svart. Hur ofta dyker en svart med korrekt tavla upp? Typ aldrig... Ofta har jag sett såna med servicetavlor dyka upp.
Det handlar om ca 5k skillnad jämfört mot vad en 160x brukar och "ska" gå för. Dock är svart tavla ovanligare och vill man ha något får man slanta upp. 5k hit eller dit på 25-30k är väl ingen big deal, om du verkligen vill ha den och har pengarna?
Och du vill inte bara ha en med svart tavla. Du vill ha en från ett specifikt år också. Det smalnar av utbudet ännu mer. Så ännu en gång: köp.
Grattis! Om man själv tycker att priset är rätt (och då räknat in alla möjliga parametrar) så ska man slå till. Ser fram emot att få se ett WS här snartKöpte!
Fick den inte ur huvudet och isen i magen smälte hastigt![]()
Snart så!!Grattis! Om man själv tycker att priset är rätt (och då räknat in alla möjliga parametrar) så ska man slå till. Ser fram emot att få se ett WS här snart![]()
Kör på tavla med is istället, fräsigareVart är alla blåa 116200 med jubilee när man har ett fruktansvärt sug?
Är beredd att slå till på den här:
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16200.59313/
Både ref. och tavla tilltalar väldigt mycket! Dock oroad över poleringen? Någon som har ett utlåtande? Överpolerad? Rimlig?
Är mer av en läderbandskilleOm du inte vill ha länken är den absolut rimlig.
Beror helt på skick men rimligt är väl 4-6k ungefär.Är mer av en läderbandskilleSkulle ett sug efter länk uppstå får jag helt enkelt ge mig ut och leta på nätet. Vad är en rimlig prisbild för en länk (jubillee eller Oyster)?
Jag skulle säga 3-3,5 för ett jubilee och 4,5-5 för ett oyster.Är mer av en läderbandskilleSkulle ett sug efter länk uppstå får jag helt enkelt ge mig ut och leta på nätet. Vad är en rimlig prisbild för en länk (jubillee eller Oyster)?
30k känns spontan som extremt långt i överkant.Hej,
Jag är ute efter min första DJ och skulle vilja ha en från 1973 med svart tavla och hittade denna 1601 på Chrono24 för 30K, vad tycker ni är priset korrekt satt?
![]()
![]()
![]()
Nja, inte "extremt långt i överkant" väl? Ovan har det ju diskuterats att vi är några som anser att den ligger typ 5k för högt, men det är iaf inte "extremt högt i överkant". Vad hade du tyckt varit rimligt? Betänk att den svarta tavlan inte är helt enkel att få tag i.30k känns spontan som extremt långt i överkant.
30k är helt galet för en 1601, så till vida den inte är "truly NOS", typ ouppackad m.a.o. . Vad gäller den svarta tavlan kan jag inte säga att det skulle vara något spec. sällsynt, finns det dokumenterat någonstans på de stora sidorna(dvs. objektivt och inte av egen erfarenhet)? Vill gärna veta om så är fallet, för då har det helt passerat mig!Nja, inte "extremt långt i överkant" väl? Ovan har det ju diskuterats att vi är några som anser att den ligger typ 5k för högt, men det är iaf inte "extremt högt i överkant". Vad hade du tyckt varit rimligt? Betänk att den svarta tavlan inte är helt enkel att få tag i.
Visst är det i överkant, men säljaren hade specifika krav om svart tavla och att den skulle vara från ett visst år (födelseårsklocka?) så det var nog därför köprekommendationer och ovationer kom. Jag köpte själv en 1603a en gång med tråkig tavla och tänkte att jag skulle uppgraddera till en roligare tavla, men det var svårt att hitta rätt tavla till ok pris så det blev billigare att köpa en annan klocka när den dök upp med rätt tavla.Vid närmare eftertanke och lite närmare koll på bilderna ser den mycket fin ut(& wb-tavla)... så priset kanske inte är extremt, men absolut i överkant... Kan även vara jag som missat en ev. prisuppgång på dessa dj:s...
...och "i överkant" är det vi var överens om. Det var just "extremt" jag reagerade påVid närmare eftertanke och lite närmare koll på bilderna ser den mycket fin ut(& wb-tavla)... så priset kanske inte är extremt, men absolut i överkant... Kan även vara jag som missat en ev. prisuppgång på dessa dj:s...
Från hans födelseår?Det ligger ute en svart 1601 på k&s för 22'
Ingen aning, syftar mer på att 30 är lite väl.Från hans födelseår?
Annars får skatteverket lösa det.Från hans födelseår?
Precis som @Criss Cross skriver så är köparen på jakt efter en specifik klocka från ett specifikt år och då kanske det är värt några extra kronor. Den låg ute för 30k och både jag och @Criss Cross ansåg att det var ~5k för mycket. Dra bort de pengarna och jämför med den du syftar på så skiljer det 3k. Vet inte om det är något att diskutera i ett gäng inlägg...Ingen aning, syftar mer på att 30 är lite väl.
Hehe, jag kanske ska höja den nu när de verkar gå för 30kAnnars får skatteverket lösa det.
Har för mig att den var från -71. Tyckte den såg schysst ut.
Ping @JaTack