• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Premiärar här på KS efter en tids lurkande med min nyinköpta DJ 16014 från 84, årsklocka som blev försenad 30-årspresent till mig själv :) Velade länge mellan ny och gammal och well, uppenbart vilken som vann :)
Har dock fundering på huruvida jag ska byta ut sekundvisaren då den ser ganska tråkig ut jämfört med resten av klockan... kan det tyda på att det varit vatten i klockan vid nåt tillfälle måntro?

Bilagor

• DJ 16014 (2).jpg
    DJ 16014 (2).jpg
    185.1 KB · Visningar: 109
Premiärar här på KS efter en tids lurkande med min nyinköpta DJ 16014 från 84, årsklocka som blev försenad 30-årspresent till mig själv :) Velade länge mellan ny och gammal och well, uppenbart vilken som vann :)
Har dock fundering på huruvida jag ska byta ut sekundvisaren då den ser ganska tråkig ut jämfört med resten av klockan... kan det tyda på att det varit vatten i klockan vid nåt tillfälle måntro?
Välkommen in i matchen - och grattis till en fin klocka! Många menar nog på att det bara är charmigt med en sliten del men jag skulle nog bytt den. Dock ska du vara noga med att spara den gamla sekundvisaren så att en eventuell framtida ägare själv får bestämma om hen vill ha den eller inte.

Välkommen in i matchen - och grattis till en fin klocka! Många menar nog på att det bara är charmigt med en sliten del men jag skulle nog bytt den. Dock ska du vara noga med att spara den gamla sekundvisaren så att en eventuell framtida ägare själv får bestämma om hen vill ha den eller inte.
Tack! Ja alltså patina gör mig ingenting, men ser lite tråkigt ut med en väldigt rostig/smutsig sekundvisare när inget annat är i närheten av lika slitet. Tack för tipset, ska vara noga med att understryka det.

Visst är 116334 nya datejust 41mm som nyligen släpptes på baselworld? (Ursäkta om jag låter okunnig)

Är grymt sugen på en sådan med oyster och ljus-diamant tavla. Kolla hur vacker denna är:hungry:

1F41200B-1813-48B3-913F-B8C2232E9ECC.png

• Like
Reactions: S.N
Visst är 116334 nya datejust 41mm som nyligen släpptes på baselworld? (Ursäkta om jag låter okunnig)

Är grymt sugen på en sådan med oyster och ljus-diamant tavla. Kolla hur vacker denna är:hungry:

1F41200B-1813-48B3-913F-B8C2232E9ECC.png
Det är Datejust II :) Senaste heter 126334 och finns enligt Rolex hemsida med diamanter i dark rhodium och mother of pearl som närmast silver. Satt själv och glodde på samma conf igår ;) Tycker att Datejust 41 saknar en del fina tavlor, men det kanske kommer fler senare.

Det är Datejust II :) Senaste heter 126334 och finns enligt Rolex hemsida med diamanter i dark rhodium och mother of pearl som närmast silver. Satt själv och glodde på samma conf igår ;) Tycker att Datejust 41 saknar en del fina tavlor, men det kanske kommer fler senare.
Tack för det! Hittade nya på Rolex hemsida, du har rätt i att de lämnar en del att önska när det gäller tavlorna:rolleyes:

Dubelpostar en fråga om länken på dj. Min sambo letar en 31mm lady datejust. Finns denna med oysterlänk i helt borstat utförande? Vad är ref i sådant fall? På bilder jag sett tycks alla länkar ha pcl..

Letade igenom allt på C24 för några veckor sedan men hittade ingen då. Här även kollat andra ställen. Tänkte därför om någon Rolex-maestro här vet om kombon med denna tavla är uteslutande för fluted bezel eller ej :).

Tillbaka
Topp