• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Schildfat

Cartier
IMG_1129.JPG

IMG_1108.JPG
 

Man

Rolex
Hej,
Jag har en DJ med blå urtavla och Oysterlänk som jag älskar. Jag har den i princip till allt, jeans och t-shirt till smoking. När DJ grundades, var den tänkt som en sportklocka eller ett dressur? Vad är det "huvudsakliga användningsområdet" för en DJ?

Väl mött!
IMG_1483.JPG
Snygg!! En av mina framtida drömklockor, fast jag har nog tänkt jubilee hittills.
 

Aimar02

Breitling
Hej,
Jag har en DJ med blå urtavla och Oysterlänk som jag älskar. Jag har den i princip till allt, jeans och t-shirt till smoking. När DJ grundades, var den tänkt som en sportklocka eller ett dressur? Vad är det "huvudsakliga användningsområdet" för en DJ?

Väl mött!
IMG_1483.JPG

Riktigt snygg! Är själv inne på antingen en sådan med jubilee eller en two tone. Rejäl besluts ångest!
 

Aimar02

Breitling
Hej,

Är ute efter en Datejust two tone ny. Men hur ska egentligen bandhornen se ut? Ibland så ser jag släta bandhorn och ibland så ser jag typ som räfflor på dem? Har det med vilken årsmodell det är att göra?

Tack på förhand!
F8B2E98A-1953-432D-A128-8DB137826745.jpeg
38A9C7C1-26FC-4180-8D51-D50E7C677FD5.jpeg
 

MDRK

Omega
Den jag är ute efter exakt. Fanns ej i butiken idag men skulle ringa in när de fick in den. Storlek?
Hej,
Den är 36mm. Från -91 i väldigt gott skick. Dessa går för inte allt för dyra pengar. Ännu:)
Efterföljaren 116233 är fantastiskt fin men jag tror inte den går att komma undan med på kundmöten på samma sätt som denna.
 

Tapiren

Cartier
Jag har svårt att greppa detta med referenserna, vad skiljer 16233 från 16013, jag har googlat och förstår att glaset skiljer, vad mer? Tillverkades de samtidigt?
 
Topp