• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

F5B4C9BC-637D-4F6C-899D-526B78C7386F.jpeg
Ja jag tar roulette alla dagar i veckan :) det är riktigt snyggt! Passar till svarta/blåa/vita tavlor jättebra!
min tavla är brun men upplevs svart ibland tycker de e skitsnyggt
 
Förtydligar;

Enligt svensk AD kan man ha roulette på vissa tavlor som till exempel blå, svart och vit.

Dock fick jag välja när jag beställde min DJ från Gassan, Schiphol.

Tydligen varierar det från AD till AD.
 
Vita, blå och svarta tavlor har roulette som standard. Försökte få AD att peta i rouletteskiva i min 116200 med silverfärgad tavla, men det gick de inte med på.
 
Verkar som jag bara haft flyt då, för köpte denna ny å enligt er så e de inte standard till brun, denna var i butik å fastna direkt
 
Vita, blå och svarta tavlor har roulette som standard. Försökte få AD att peta i rouletteskiva i min 116200 med silverfärgad tavla, men det gick de inte med på.
För mig var det tvärt om. Köpte en med vit tavla hos Rob som de fick byta till silver. När jag gått ut ur butiken så upptäckte jag att de missat att byta datumskivan. Gick tillbaka så de fick byta eftersom jag inte ville ha roulette till silver.
 
Senast ändrad:
För mig var det tvärt om. Köpte en med vit tavla hos Rob som de fick byta till silver. När jag gått ut ur butiken så upptäckte jag att de missat att byta datumskivan. Gick tillbaka så de fick byta eftersom jag inte ville ha roulette till silver.
Troligtvis en miss från deras sida då, alternativt tillåter olika AD olika konfigurationer.

Silver hade tidigare roulette som std. Har sett en del med detta.
Jag försökte få Bergströms att montera in det i min silver i höstas och då gick det inte. Kan dock vara olika från AD till AD även i det här fallet. Tolkar jag den länkade katalogen rätt är det iaf inte standard med roulette i klockor med silverfärgad tavla.
 
Troligtvis en miss från deras sida då, alternativt tillåter olika AD olika konfigurationer.


Jag försökte få Bergströms att montera in det i min silver i höstas och då gick det inte. Kan dock vara olika från AD till AD även i det här fallet. Tolkar jag den länkade katalogen rätt är det iaf inte standard med roulette i klockor med silverfärgad tavla.
Kan vara så att man kunde montera det förr?. Då kan jag ha fel om att det var std förro_O
 
Senast ändrad:
Vad skulle en komplett jubilee-länk gå på hos AD till en 6-siffrig DJ36 gå på?

Med mina siffror från något år sedan går en sådan på runt 13-14k. Beg pris runt 10k

Detta är från en prislista från 2015, skulle tro att det har hänt lite på nypriserna sedan dess...

Jag ringde till Bergströms förra året och då sa de att det låg runt 16K nya, de verkade dock inte säkra då de inte hade någon prislista tillgänglig..

price.PNG
 
Med mina siffror från något år sedan går en sådan på runt 13-14k. Beg pris runt 10k

Detta är från en prislista från 2015, skulle tro att det har hänt lite på nypriserna sedan dess...

Jag ringde till Bergströms förra året och då sa de att det låg runt 16K nya, de verkade dock inte säkra då de inte hade någon prislista tillgänglig..

price.PNG

Tack för snabba svar! :)
 
Tillbaka
Topp