Beror på ref. Sexsiffriga beror det på orginaltavla. I alla fall tuxedo och blå har roulette. Oklart för mig vilka fler.Har alla DJ roulette datum som min eller är de något ”speciellt” eller ”exklusivt”? eller hur man nu ska formulera de.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror på ref. Sexsiffriga beror det på orginaltavla. I alla fall tuxedo och blå har roulette. Oklart för mig vilka fler.Har alla DJ roulette datum som min eller är de något ”speciellt” eller ”exklusivt”? eller hur man nu ska formulera de.
Hade ingen koll på de när jag köpte den, gillar de dock skarpt var bara slump att de var såNej alla har inte roulettedatum. Det är något som kan komma på datejust, annars får man önska det!
Min e brunBeror på ref. Sexsiffriga beror det på orginaltavla. I alla fall tuxedo och blå har roulette. Oklart för mig vilka fler.
Hade ingen koll på de när jag köpte den, gillar de dock skarpt var bara slump att de var så
min tavla är brun men upplevs svart ibland tycker de e skitsnyggtJa jag tar roulette alla dagar i veckan det är riktigt snyggt! Passar till svarta/blåa/vita tavlor jättebra!
min tavla är brun men upplevs svart ibland tycker de e skitsnyggt
För mig var det tvärt om. Köpte en med vit tavla hos Rob som de fick byta till silver. När jag gått ut ur butiken så upptäckte jag att de missat att byta datumskivan. Gick tillbaka så de fick byta eftersom jag inte ville ha roulette till silver.Vita, blå och svarta tavlor har roulette som standard. Försökte få AD att peta i rouletteskiva i min 116200 med silverfärgad tavla, men det gick de inte med på.
Silver hade tidigare roulette som std. Har sett en del med detta.Vita, blå och svarta tavlor har roulette som standard. Försökte få AD att peta i rouletteskiva i min 116200 med silverfärgad tavla, men det gick de inte med på.
Jag vet hur vi löser det, kräng skiten till mig billigt så kan de andra klockorna får lite mer tidDet blir svårt att ge tid till andra klockor när man har denna
Här har du Kan ha tillkommit några modeller/tavlor.@Nicklas.S eller @Ernesto vänligen red ut vad som gäller kring roulette på en 6-siffrig. Eller kanske @ROB-1832 eller @Nymans Ur 1851
Klockrent!Här har du Kan ha tillkommit några modeller/tavlor.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-rolex-fråge-tråden.9687/page-42#post-1808115
Du kan även kolla här under dials: http://www.oysterworld.de/dials-bracelets.html
DJ 36 som är markerade med * har roulette.
Troligtvis en miss från deras sida då, alternativt tillåter olika AD olika konfigurationer.För mig var det tvärt om. Köpte en med vit tavla hos Rob som de fick byta till silver. När jag gått ut ur butiken så upptäckte jag att de missat att byta datumskivan. Gick tillbaka så de fick byta eftersom jag inte ville ha roulette till silver.
Jag försökte få Bergströms att montera in det i min silver i höstas och då gick det inte. Kan dock vara olika från AD till AD även i det här fallet. Tolkar jag den länkade katalogen rätt är det iaf inte standard med roulette i klockor med silverfärgad tavla.Silver hade tidigare roulette som std. Har sett en del med detta.
Kan vara så att man kunde montera det förr?. Då kan jag ha fel om att det var std förrTroligtvis en miss från deras sida då, alternativt tillåter olika AD olika konfigurationer.
Jag försökte få Bergströms att montera in det i min silver i höstas och då gick det inte. Kan dock vara olika från AD till AD även i det här fallet. Tolkar jag den länkade katalogen rätt är det iaf inte standard med roulette i klockor med silverfärgad tavla.
Det kan säkert ha ändratsKan vara så att man kunde montera det förr?. Då kan jag ha fel om att det var std förr
Med mina siffror från något år sedan går en sådan på runt 13-14k. Beg pris runt 10kVad skulle en komplett jubilee-länk gå på hos AD till en 6-siffrig DJ36 gå på?
Vad skulle en komplett jubilee-länk gå på hos AD till en 6-siffrig DJ36 gå på?
Med mina siffror från något år sedan går en sådan på runt 13-14k. Beg pris runt 10k
Med mina siffror från något år sedan går en sådan på runt 13-14k. Beg pris runt 10k
Detta är från en prislista från 2015, skulle tro att det har hänt lite på nypriserna sedan dess...
Jag ringde till Bergströms förra året och då sa de att det låg runt 16K nya, de verkade dock inte säkra då de inte hade någon prislista tillgänglig..
Vad står TT för exakt?Så länge de sitter på jubiléelänk, ja.
Verkar dock inte gälla de nya TT-modellerna som lanserades 2018.
Two Tone? (Guld/stål)Vad står TT för exakt?
Väldigt trevlig tavlaHär har vi min senaste iaf, 126333. Alldeles för stor för mina små handleder, tyvärr. (41mm)
Här har vi min senaste iaf, 126333. Alldeles för stor för mina små handleder, tyvärr. (41mm)