• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

3A5795D2-4526-433E-A32E-E81E8507EC60.jpeg
Ska min DJ få kliva åt sidan?
 
@Ernesto, vet du om kvistvik kommer få påfyllning eller är det ”out of stock” för alltid? Plöjde igenom hela tråden och såg att du hade några band därifrån :)
 
78DAB72B-AB4C-4754-A152-97FEFCAA8040.jpeg
Jag har en Datejust 1601 sedan två månader tillbaka. Självklart är jag väldigt nöjd, men idag när jag skulle ta på mig den insåg jag att det sticker ut en liten pigg eller skruv från armbandet (se bifogad bild).

Är det bara att skruva tillbaka den med en liten skruvmejsel?

Finns det någon risk att använda klockan innan man åtgärdar detta?

Tack på förhand!

/Niklas
 
78DAB72B-AB4C-4754-A152-97FEFCAA8040.jpeg
Jag har en Datejust 1601 sedan två månader tillbaka. Självklart är jag väldigt nöjd, men idag när jag skulle ta på mig den insåg jag att det sticker ut en liten pigg eller skruv från armbandet (se bifogad bild).

Är det bara att skruva tillbaka den med en liten skruvmejsel?

Finns det någon risk att använda klockan innan man åtgärdar detta?

Tack på förhand!

/Niklas
Risken är ju att du tappar skruven, armbandet går isär och klockan åker i marken/försvinner. Så ja, det bör åtgärdas snarast. Bara att skruva tillbaka med en passande mejsel. Har du loctite med lättaste låsningen, lägg på lite sånt på gängorna med. Om du inte har grejer som passar bara gå till närmsta klockbutik så fixar de skruven på fem sekunder :)
 
Tillbaka
Topp