Skruvsäkring. Hade en Omega SMPc där jag precis upptäckte en skruv som var på väg ur. Sedan dess har jag alltid använt loctite 222 som passar perfekt och ger ett lagom motstånd. En billig försäkring.Vad använder du loctite till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skruvsäkring. Hade en Omega SMPc där jag precis upptäckte en skruv som var på väg ur. Sedan dess har jag alltid använt loctite 222 som passar perfekt och ger ett lagom motstånd. En billig försäkring.Vad använder du loctite till?
Ser krispigt ut!
Mycket fin klocka!
Ingen skillnadLetar efter en 116234 med jubilee och refflad bezel, verkar inte vara helt lätta så hör av dig om du har något du vill sälja! Vill även fråga om det är någon nackdel att köpa en klocka med fullset men som inte är ifrån Sverige? Gör det någon skillnad och bör man kolla något speciellt?
Tack!
Jag går i samma tankar men tittar även på 126234. Hur kommer det sig att du valde 116? Hissen clasp kanske?Letar efter en 116234 med jubilee och refflad bezel, verkar inte vara helt lätta så hör av dig om du har något du vill sälja! Vill även fråga om det är någon nackdel att köpa en klocka med fullset men som inte är ifrån Sverige? Gör det någon skillnad och bör man kolla något speciellt?
Tack!
För att Falken tog ifrån mig den tidigare dj jag hade haha, tror en 126234 är bra det med men hidden clasp är ändå lite specielltJag går i samma tankar men tittar även på 126234. Hur kommer det sig att du valde 116? Hissen clasp kanske?
Du inser att oavsett var klockan är såld så är den tillverkad i Schweiz?För att Falken tog ifrån mig den tidigare dj jag hade haha, tror en 126234 är bra det med men hidden clasp är ändå lite speciellt
Men ni skulle inte ha några problem att köpa en klocka med cert och box från tex Italien?
Självklart, men ofta så ser man i annonser att folk skriver "svensksåld" som att det skulle vara något extra bra.Du inser att oavsett var klockan är såld så är den tillverkad i Schweiz?
Självklart, men ofta så ser man i annonser att folk skriver "svensksåld" som att det skulle vara något extra bra.
Det ligger åtminstone tre stycken ute för försäljning.Letar efter en 116234 med jubilee och refflad bezel, verkar inte vara helt lätta så hör av dig om du har något du vill sälja! Vill även fråga om det är någon nackdel att köpa en klocka med fullset men som inte är ifrån Sverige? Gör det någon skillnad och bör man kolla något speciellt?
Tack!
Det spelar ju ingen roll egentligen och precis som @Hallis säger så kommer ju alla klockor från Schweiz ursprungligen. Med det sagt finns det oavsett x antal individer som ser svensksåld som ”premium”. Kanske tingar någon tusing över en uttagen i Thailand.Självklart, men ofta så ser man i annonser att folk skriver "svensksåld" som att det skulle vara något extra bra.
Försök nu inte sänka värdet på min svensksålda klockorDet ligger åtminstone tre stycken ute för försäljning.
Nej, "svensksålt" är bara trams.
"så kommer ju alla klockor från Schweiz ursprungligen"Det spelar ju ingen roll egentligen och precis som @Hallis säger så kommer ju alla klockor från Schweiz ursprungligen. Med det sagt finns det oavsett x antal individer som ser svensksåld som ”premium”. Kanske tingar någon tusing över en uttagen i Thailand.
Råååleeekkksss"så kommer ju alla klockor från Schweiz ursprungligen"
Gotta love them Swissian DJs!Råååleeekkksss
Grattis till en klassisk klocka som fungerar till allt!Trevlig tisdag allihopa! Införskaffades igår... mycket nöjd ! Och tack Bjornj (från klocksnack) som varit behjälplig med råd och tips inför första köpet.
Grattis igjen! Sitter riktigt bra på degTrevlig tisdag allihopa! Införskaffades igår... mycket nöjd ! Och tack Bjornj (från klocksnack) som varit behjälplig med råd och tips inför första köpet.
Ser perfekt ut!Testade 34mm idag. Kändes förvånande nog inte för liten!
Ring eller maila ADn og fråga så får du nok svar på det. Er vel ikke helt omöjligt, men låter jo lite konstigt.Hittat en Datejust 116138 som ägaren hävdar är uthämtad från AD 2020, slutade inte dessa tillverkas nån gång mellan 2014-2015? Kan de vara möjligt att den suttit och värmt skyltfönstret så länge? Är riktigt sugen på att slå till men känns lite skumt att den skulle suttit still i runt 5 år?
Vore intressant att höra vad ni datejust fantaster har att säga.
Vet fler butiker som fortfarande har i lager.Hittat en Datejust 116138 som ägaren hävdar är uthämtad från AD 2020, slutade inte dessa tillverkas nån gång mellan 2014-2015? Kan de vara möjligt att den suttit och värmt skyltfönstret så länge? Är riktigt sugen på att slå till men känns lite skumt att den skulle suttit still i runt 5 år?
Vore intressant att höra vad ni datejust fantaster har att säga.
Tack för tipset! Var en AD i Warszawa, Polen.Ring eller maila ADn og fråga så får du nok svar på det. Er vel ikke helt omöjligt, men låter jo lite konstigt.
Skickat PM till dig!Vet fler butiker som fortfarande har i lager.