Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker personligen att det är trist att svart fått sunburst. Gillar verkligen min 116200 på superjubilee med den bläcksvarta tavlan. En 126200 med bläcksvartsvart tavla och med superjubilee samt det nya caset skulle jag haft på handleden nu om det fanns att köpa.Efter att länge tänkt att jag vill ha sportstål har jag fått upp ögonen för 126200 - vilken otroligt läcker klocka! Nu efter många kvällar på rolex.com har jag kommit fram till att jag vill ha en med blå eller svart tavla men velar dag för dag mellan vilken som är finast. Vad säger panelen, svart eller blå?
1,2mm såvida du inte har 1,3mm mejsel.Är det 1.2mm mejsel eller 1.4mm man ska ha till superjubilee?
Indoktrinering för unga att köpa DJs?GW smyger in sin rolle överallt
Hur man verifierar om den är äktaIndoktrinering för unga att köpa DJs?
Eller senare hur hittar man en till list hahaHur man verifierar om den är äkta
Provade nämligen igår att flytta spännet en länkbit närmare klockan 12 men då sitter det sämre. Tänkte om de på nåt sätt hade att göra med formen på mina handleder.Forsöker å få den lange delen som ligger mot handleden mitt på og da blir den delen av claspen som synes liggende lite snett på modeller som har kort clasp som Explorer, DJ med dold clasp og nye jubilee med vanlig clasp.
sälj skiten å köp en 12-serie iställetProvade nämligen igår att flytta spännet en länkbit närmare klockan 12 men då sitter det sämre. Tänkte om de på nåt sätt hade att göra med formen på mina handleder.
Hehe!sälj skiten å köp en 12-serie istället
bättre lås och justeringsmöjligheter
Provade nämligen igår att flytta spännet en länkbit närmare klockan 12 men då sitter det sämre. Tänkte om de på nåt sätt hade att göra med formen på mina handleder.
sälj skiten å köp en 12-serie istället
bättre lås och justeringsmöjligheter
Hehe!
Tror jag nöjer mig med att flytta tillbaka länkbiten. Förmodligen den skönaste länk jag haft och speciellt med den lite extra breda länkbiten jag kompletterat med för perfekt passform. En annan fördel med avsaknad av synligt spänne är att spår efter användning knappast syns. Det är faktiskt just det delvis polerade spännet på 126xxx jubilee som gör mig mest tveksam på den referensen.
Mitt hamnar högre upp. Tänker att böjjen på spännet ska följa handleden. Då hamnar kronan rätt högt upp. Kan inte tänka mig att det är meningen att det ska vara centrerat.Ni som har super jubilee med hidden clasp. Var har ni valt att ha spännet på länken? (Mitt på så hamnar kronan väldigt snett)
Ungefär så där såg det ut innan min flytt av länkbit. Skall byta tillbaka för tipp topp bekvämlighet bara jag är hemma där rätt mejsel och loctite finns.Mitt hamnar högre upp. Tänker att böjjen på spännet ska följa handleden. Då hamnar kronan rätt högt upp. Kan inte tänka mig att det är meningen att det ska vara centrerat.
Är XL-biten bredare också?Hehe!
Tror jag nöjer mig med att flytta tillbaka länkbiten. Förmodligen den skönaste länk jag haft och speciellt med den lite extra breda länkbiten jag kompletterat med för perfekt passform. En annan fördel med avsaknad av synligt spänne är att spår efter användning knappast syns. Det är faktiskt just det delvis polerade spännet på 126xxx jubilee som gör mig mest tveksam på den referensen.
Är väl 1,5 bit? Någon som har bild på hur det ser ut?Är XL-biten bredare också?
Jag antar det. Den är längre. Inte bredare.Är väl 1,5 bit? Någon som har bild på hur det ser ut?
Tror den är 1,25?Är väl 1,5 bit? Någon som har bild på hur det ser ut?
Japp, det stämmer.Tror den är 1,25?
Nymans svarade mig detta förut:
Vad använder du loctite till?