• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

wg11

Cartier
Självklart, trevlig helg!
D49B6FBD-16ED-4715-9EC4-7083206965DC.jpeg
Den tavlan är grym :cigar: jag spanar efter en sån till mig 16234 men dom växer inte på träd direkt.
 
  • Like
Reactions: WHU

Zaphlon

Breitling
Efter att jag testat en GMT 126711CHNR innan jul insåg jag att TT inte var något för mig, så ingen julklapp. Jag hade även tittat på DJ41 med "Wimbledon" i stål. Ringde AD i början på veckan (då det kanske kunde bli en födelsedagspresent) och då de hade en hemma med oyster, som jag bokade. När jag fick se den i verkligheten var det ett självklart köp och en bra present till mig själv. Vet att det är delade meningar om DJ är en dressig eller sportig modell, men för mig är den perfekt som "sportish". Efter många år av funderingar så har jag nu köpt min första Rolex, vilket sannolikt inte blir den sista :).

Hoppas även ni haft en bra vecka.
 

Bilagor

  • DSC_1270.JPG
    DSC_1270.JPG
    816.9 KB · Visningar: 97
  • DSC_1272.JPG
    DSC_1272.JPG
    743.2 KB · Visningar: 103

wg11

Cartier
Efter att jag testat en GMT 126711CHNR innan jul insåg jag att TT inte var något för mig, så ingen julklapp. Jag hade även tittat på DJ41 med "Wimbledon" i stål. Ringde AD i början på veckan (då det kanske kunde bli en födelsedagspresent) och då de hade en hemma med oyster, som jag bokade. När jag fick se den i verkligheten var det ett självklart köp och en bra present till mig själv. Vet att det är delade meningar om DJ är en dressig eller sportig modell, men för mig är den perfekt som "sportish". Efter många år av funderingar så har jag nu köpt min första Rolex, vilket sannolikt inte blir den sista :).

Hoppas även ni haft en bra vecka.
Fin klocka! grattis och välkommen till DJ-familjen 🥂 håller med om att DJ på Oyster blir lite lagom sportigt 👍🏼
 

Falken

Panerai
Går det att beställa ny tavla hos AD idag till en 116234 exempelvis? Tänker blå eller silver. Eller råder det förbud mot ”populära” tavlor som jag läst förut...

@Ernesto kanske vet...
 
Jag har nyligen köpt en 126200 men får inte riktigt länken att passa. Har förstått att det finns halvlänkar att få tag på. Är det något som ad brukar ha inne och vad kostar det på ett ungefär?

mvh
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har nyligen köpt en 126200 men får inte riktigt länken att passa. Har förstått att det finns halvlänkar att få tag på. Är det något som ad brukar ha inne och vad kostar det på ett ungefär?

mvh
Finns XL, 1.25-bit.

Förmodligen beställningsvara. Ring din AD så får du all information du behöver. Eller håll tummarna på att det finns begagnad att få tag på.
 

wg11

Cartier
Fortfarande väldigt nöjd med silvertavlan efter 5 månader😀
689ED6B9-3DB7-4FCA-9CC5-2EACF8E54848.jpeg
Det förstår jag. Grymt läcker i silver. Liten arkivbild på min silvriga precis innan jag sålde den. Det var även precis innan de presenterade den nya modellen...
20190122_084952.jpg
Här kommer min 16234 med silvertavla så har vi samlat de tre senaste referenserna :D jag har haft min i snart en månad och gillar silvertavlan mer än jag trodde, fin lyster och skiftningar. Min går lite åt creme-hållet i färg vilket jag verkligen uppskattar.
760E89C3-3F61-49C7-8FDE-8031A24CEE37.jpeg
 

Falken

Panerai
Funderat en del på att byta till DD men känns tufft lämna jubilee och den cleanare tavlan... någon som sitter på båda?
 
Senast ändrad:

lambi

Breitling
Funderat en del på att byta till DD men känns tufft lämna jubilee och den cleanare tavlan... någon som sitter på båda?
Känner igen den! Funderar åt samma håll emellanåt också då DD är ”typ samma” + dagskomplikationen. Landar dock ofta tillbaka i att, precis som du säger, DJ känns cleanare.

Jag är säkert också formad av alla gånger jag sett DD på en president, men inbillar mig att den klär bättre i den och DJ bättre i jubilee+oyster? 😅
 
Topp