Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Krispig!16220 på Oyster från 1992 .
Den är grym! Du vet vem du hör av dig till när du tröttnat på tavlanBar denna igår och tycker att Tapestry verkligen lyfter en i övrigt ganska tråkig klocka. Menar alltså att 16200 med oyster är en klocka som det inte händer så mycket med i övrigt.
SupertråkigBar denna igår och tycker att Tapestry verkligen lyfter en i övrigt ganska tråkig klocka. Menar alltså att 16200 med oyster är en klocka som det inte händer så mycket med i övrigt.
En grym klocka med perfekt storlek! Frågan är om man är sugen på annat dock..
He he, finns ju andra fina tavlor också, som din. Din är antagligen forumets finaste 16200. Finns en till mintare med svart tavla vill jag minnas.Supertråkig
Menar du att den är för liten? Skulle påstå att den ser större ut i verkligheten. Sitter skönt iallafall.Men den där ser inte ut att ha den perfekta storleken
Förstår vad du menar ska försöka lägga upp lite fina bilder, alltid kul med exemplar i NOS skick.He he, finns ju andra fina tavlor också, som din. Din är antagligen forumets finaste 16200. Finns en till mintare med svart tavla vill jag minnas.
Jag tror att @Criss Cross syftar på att 36 mm är den klassiska och rätta storleken av DJMenar du att den är för liten? Skulle påstå att den ser större ut i verkligheten. Sitter skönt iallafall.
Kanske det som gjort mig sugen på annat?
Varför tror du att den är utbytt? Jag tycker att den ser reko utHej!
intresserad av att veta vad ni har att säga om urtavlan på denna rackare från -94. Misstänker att den kan vara utbytt eller vad tror experterna?
Ref 16233
Har haft svårt att hitta just denna tavla på den här årsmodellen när jag kikat tex Chrono24..Varför tror du att den är utbytt? Jag tycker att den ser reko ut
Aldrig tidigare sett att den yttre målade cirkeln går in mot index.Hej!
intresserad av att veta vad ni har att säga om urtavlan på denna rackare från -94. Misstänker att den kan vara utbytt eller vad tror experterna?
Ref 16233
Nej har jag själv reagerat på.Aldrig tidigare sett att den yttre målade cirkeln går in mot index.
Så är det på min tapestry här ovan. Om jag får gissa så tror jag att tavlan kan vara till en plexi 160xx ursprungligen.Aldrig tidigare sett att den yttre målade cirkeln går in mot index.
Då kanske jag är fel ute som trodde att urtavlan var nyare än själva klockan, plexi slutade man med början -90 tal va?Så är det på min tapestry här ovan. Om jag får gissa så tror jag att tavlan kan vara till en plexi 160xx ursprungligen.
Ja runt 88-90 kom safirglas.Då kanske jag är fel ute som trodde att urtavlan var nyare än själva klockan, plexi slutade man med början -90 tal va?
Glad helg alla Datejust-lovers är det någon mer som firar in helgen med DJ på armen?
Grym tavlaTrevlig helg!
Glad helg alla Datejust-lovers är det någon mer som firar in helgen med DJ på armen?