Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Håller med gällande slät ring. Fin kombo.Nyköp idagGillar kombon med jubilee och slät ring, gröna tavlan är sjukt fin i verkligheten!
![]()
Superfin! Väntar inte så tålmodigt på en likadanNyköp idagGillar kombon med jubilee och slät ring, gröna tavlan är sjukt fin i verkligheten!
![]()
Har du beställt ny tavla till den eller har jag dröm(läst) det?
Om hon gillar silver skall hon väl ha det? Annars får du köpa en rosa eller mörkgrå till dig självTjena KS,
Jag och frun är sugna på att göra slag i saken och köra en liten Datejust-duo. Jag siktar på en 41mm, ref 126334, och hon är inne på en 31mm, ref 278274.
Planen just nu:
Problemet är att ingen AD vi besökt har haft silver-tavlan inne i 31mm, så vi har inte fått känna på den IRL.
- Jag lutar åt blå tavla med stavar till min 41:a, klassisk och trygg.
- Hon gillar silver (stavar) på sin 31:a. Jag tycker den är lite platt och försöker sälja in rosa eller dark grey för lite mer liv.
Så, till er som har erfarenhet: Hur funkar silvertavlan i verkligheten, speciellt i 31mm? Är den lika “meh” som på bilder eller lyfter den på handleden? Och vad säger ni om rosa/dark grey som alternativ?
Jag har haft silvertavlan på en 36mm (126200). Egentligen är den väldigt stilren men jag tröttnade redan efter några veckor. Upplever att den blir lite för kall i tonen. Bifogar två bilder på den. Dock saknar jag den nästan lite nu när jag ser mina bilderTjena KS,
Jag och frun är sugna på att göra slag i saken och köra en liten Datejust-duo. Jag siktar på en 41mm, ref 126334, och hon är inne på en 31mm, ref 278274.
Planen just nu:
Problemet är att ingen AD vi besökt har haft silver-tavlan inne i 31mm, så vi har inte fått känna på den IRL.
- Hon gillar silver (stavar) på sin 31:a. Jag tycker den är lite platt och försöker sälja in rosa eller dark grey för lite mer liv.
Så, till er som har erfarenhet: Hur funkar silvertavlan i verkligheten, speciellt i 31mm? Är den lika “meh” som på bilder eller lyfter den på handleden? Och vad säger ni om rosa/dark grey som alternativ?
Tjena KS,
Planen just nu:
Frun kör en yellow gold TT, grön tavla och diamond IV.
Skulle jag få för mig att dra till med ett könsbyte så hade nog även jag valt den konfigurationen.
Det bästa är alltid att se klockorna live för att bilda sig en uppfattning.
Hej,Tjena KS,
Planen just nu:
Jag är ute och letar en 16014 från 79 och har hittat denna. Men är dålig på vintage och skulle behöva hjälp med att bedömma skick på klockan.
Tänker du en bild på sidan av boetten (ej kronsidan)?Ser mycket fin ut. Fråga efter ett kort från bägge sidorna.
Ser fin ut!Tänker du en bild på sidan av boetten (ej kronsidan)?
Och när jag ändå hr expertisen på tråden. Vad kan ett rimligt pris för denna vara?
Box men utan papper.
Jag verkar kunna få den för 64. Då ink frakt och service.Ser fin ut!
Jag har en 16014 med just samma utförande, linen dial - dock från 1984. Har även papper och box till den skall tilläggas. Skulle vilja säga mycket bra skick även på min. Jag gav 55, köptes för två år sedan. Personen jag köpte den av hade då precis haft den inne för service hos Bergströms. Kolla lite på frågan gällande service, vill du serva den hos AD så vet jag att denna gick på runt 10k. Annars kan du kontakta andra aktörer såsom Urbrev (har servat en annan vintage Rolex hos dem) som utför samma service för betydligt mindre pengar.
Vad menar du inkl. service? Kommer de serva den åt dig eller är den redan servad?Jag verkar kunna få den för 64. Då ink frakt och service.
frågan är då vad en "service" innebär. Kommer de plocka isär verket och utforska om det finns slitna delar de kommer byta ut eller är det endast byta packningar och/eller oljor. Det vore intressant att veta.De kommer att serva den åt mig isåfall.
Jag kanske måste säkerställa vad som ingår i service. Eller kanske strunta i det och försöka få ner priset lite. Klockan håller tiden bra enligt säljaren.frågan är då vad en "service" innebär. Kommer de plocka isär verket och utforska om det finns slitna delar de kommer byta ut eller är det endast byta packningar och/eller oljor. Det vore intressant att veta.
Nu vet jag inte vem säljaren är (eller om den ens är i Sverige) men i vissa fall kan det vara bättre att försöka pruta på priset och strunta i servicen för att sedan göra en ordentlig service där du väljer vem som utför den. Det finns många skojare där ute när det kommer till "vi utför service"
Tycker tyvärr att 64k alt 67k är dyrt för den klockan. Har du tålamod kan du hitta en fin här på KS från ca 45 och uppåt.Jag kanske måste säkerställa vad som ingår i service. Eller kanske strunta i det och försöka få ner priset lite. Klockan håller tiden bra enligt säljaren.
Edit jag och säljaren är visst dåliga på att kommunisera. Det är 64 utan service och ca 67 med. Jag är nog mest inne på att serva själv när det behövs. Men är 64 helt åt helvete för dyrt?
Det är ju inte väldigt ofta det dyker upp en 79:a med linne tavla. Men jag kanske får försöka sansa mig lite, även fast denna såg ut att vara i väldigt fint skick.Tycker tyvärr att 64k alt 67k är dyrt för den klockan. Har du tålamod kan du hitta en fin här på KS från ca 45 och uppåt.
Ja sorry! Förstod inte vikten av årtalet och tavlan, my bad!Det är ju inte väldigt ofta det dyker upp en 79:a med linne tavla. Men jag kanske får försöka sansa mig lite, även fast denna såg ut att vara i väldigt fint skick.
Tusen tack för all hjälp. Jag återkommer om jag hittar något nytt eller om jag inte lyckas hålla mig från denna![]()